استیفای حقوق زنان و خانواده مطالبه مجلس از دولت آینده است

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: استیفای حقوق زنان‌ و خانواده و دفاع از زنان سرپرست خانوار از جمله مطالبات مجلس از دولت آینده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی امشب _جمعه پانزدهم تیر_ در میز رسانه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید سریعاً از روز شنبه وارد عرصه خدمت‌رسانی شود و از مشکلات معیشتی مردم و اقتصاد شروع کند، همچنین باید بلافاصله ساختارها را برای هیئت وزیران آماده سازد.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید بتواند ذائقه مردم در حوزه انتخاب هیأت وزیران را تأمین کند، کسانی را معرفی کند که مقتدر و دارای کارنامه درخشان و برنامه و راهبرد جدی برای حل مشکلات باشند، ما قطعاً اجازه نمی‌دهیم وزرای ضعیف در دولت آینده جای بگیرند، چراکه دولت فرصت خطا ندارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با بیان اینکه ملت ایران باید به کسی رأی بدهد که از کارنامه و برنامه خوب برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: به کسی رأی بدهید که به قول مقام معظم رهبری در تیم خودش آدم‌های راسخ به مبانی دین داشته باشد و بتواند برنامه کارشناسی‌شده ارائه دهد.

محمدبیگی اضافه کرد: نه به تکرار دولت یازدهم و دوازدهم و عقب گرد به گذشته باید در این دوره از انتخابات در سرلوحه رأی دهندگان قرار گیرد تا کشور با سرعت به جلو حرکت کند.

وی در جواب سوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال انتخاب رئیس‌جمهوری ناهمسو با جریان سیاسی غالب در مجلس تاکید کرد: بنده پزشک هستم و کار فنی و تکنیکی انجام دادم، برای من بیش از اینکه یک فرد سیاسی باشد، باید یک فرد اجتماعی و فعال فرهنگی بوده و شایسته مردم با تمدن باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: بنابراین هر کسی که رئیس جمهور شود، با او همکاری خواهیم کرد و بدون قطع در انتخاب هیئت وزیران از حق ملت ایران دفاع کرده و سختگیرانه رفتار خواهم کرد.

محمدبیگی ادامه داد: در دولت آیت‌الله شهید رئیسی هم با اینکه عملکرد ایشان سلامت بود، مجلس به چند وزیر رأی اعتماد نداد، بنابراین معتقد بودم باید کمک کنند تیم دقیق و قوی داشته باشند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم که در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شناخت مردم از کاندیداها بیشتر شده است، با توجه به اینکه فرصت دور نخست کم بود، در دور دوم فرصت دوباره‌ای برای شناخت بیشتر نامزدها فراهم شد تا مشارکت‌ها افزایش یابد.

نماینده مردم قزوین در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امیدواریم کسانی که تا این ساعت مشارکت نداشتند، در ساعت باقیمانده با حضور در شعب اخذ رأی مشارکت سیاسی داشته باشند، گفت: اینکه ما به چه کسی رأی بدهیم در تعیین سرنوشت آینده سیاست‌های اجرایی دولت و راهبردهای اساسی دولت خیلی اثرگذار خواهد بود.

محمدبیگی افزود: باید به دولتی رأی بدهیم که محور مقاومت برای او مهم باشد. دنیا امروز منتظر است که ببیند چه کسی را انتخاب می‌کنیم، چون تغییر حکمرانی جهانی وابسته به رفتار دیپلماتیک کشورهاست و رفتار انتخاباتی ما که همزمان با کشورهای دیگری همراه شده، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: تقویت محور مقاومت زنان و کودکان، رفع مشکلات معیشتی، افزایش اشتغال و مبارزه با بیکاری، تولید مسکن، مبارزه با فساد، اعتلای خانواده و تقویت برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مدنظر رئیس جمهور آینده باشد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس استیفای حقوق زنان و خانواده و دفاع از زنان سرپرست خانوار را از جمله مطالبات مجلس از دولت آینده دانست و اظهار کرد: از هیئت نظارت و بازرسان صندوق‌های رأی می‌خواهم که با جدیت جلوی این تخلفات بایستد و اجازه ندهد که چنین تخلفاتی در شعب اخذ رأی اتفاق بیفتد.

کد خبر 769436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.