تمام شعب در استان گیلان فعال و در حال اخذ رأی هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام شعب در استان فعال و در حال اخذ رأی هستند گفت: تاکنون هیچ مشکلی در فرایند برگزاری انتخابات به ما گزارش نشده است و تمهیدات کامل برای انتخابات سالم و امن در همه شعب فراهم شده و انتخابات در آرامش و با سلامت در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی دقایقی با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان با قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی، انتظامی، امنیتی و بازرسی اظهار کرد: استقبال مردم در دور دوم انتخابات چشمگیر بوده و تا ساعت ۱۶:۰۰ امروز، بیش از ۸۰ هزار نفر نسبت به مدت زمان مشابه دور اول مشارکت بیشتری داشته‌اند.

وی افزود: استقبال مردم در رویداد ملی دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری بسیار چشمگیر بوده است و تا ساعت ۱۶:۰۰ امروز بیش از ۸۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند.

استاندار گیلان با بیان تاکنون جوانان رده سنی ۱۸ تا ۲۵ بیشترین مشارکت را در انتخابات را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان‌های آستارا، سیاهکل و املش نسبت به سایر شهرستان‌های استان در انتخابات بیشترین مشارکت داشته‌اند و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه تمام شعب در استان فعال و در حال اخذ رأی هستند، اضافه کرد: تاکنون هیچ مشکلی در فرایند برگزاری انتخابات به ما گزارش نشده است و تمهیدات کامل برای انتخابات سالم و امن در همه شعب فراهم شده و انتخابات با آرامش و سلامت در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: ۱۷۹۶ نفر از سوی رؤسای ستاد انتخاباتی در استان به عنوان نماینده نامزد برای نظارت بر فرآیند اخذ رأی و شمارش و تجمیع آرا حضور دارند که این اقدام نشان دهنده مسیر شفاف و قانونی ستاد انتخابات گیلان است..

استاندار گیلان با قدردانی از اصحاب رسانه و خبرنگاران در انعکاس بسیار خوب اخبار انتخابات گفت: فرایند رأی‌گیری تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه دارد، از مردم درخواست می‌کنیم تا ساعت ۱۸:۰۰ شرکت در انتخابات را برنامه‌ریزی کنند و با حضور در نزدیک‌ترین شعب اخذ رأی خودشان را به صندوق بیندازند.

به گزارش ایمنا، فرآیند اخذ رأی در تمام شعب سراسر استان گیلان از ساعت هشت صبح امروز_ جمعه پانزدهم تیر_ آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

۲۶۸۸ شعبه اخذ رأی در ۱۷ شهرستان استان گیلان پیش‌بینی شده است که از این تعداد شعبه اخذ رأی ۲۳۰۹ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از مجموع شعب اخذ رأی ۹۷۶ شعبه شهری و ۱۷۱۲ شعبه روستایی هستند، ۴۶ هیئت اجرایی همراه با ۴۰ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی روند انتخابات را تسهیل می‌کنند.

استان گیلان دو میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از دو میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

سعید جلیلی و مسعود پزشکیان نامزد نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هستند، که به دور دوم راه پیدا کردند.

کد خبر 769361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.