افزایش ناگهانی دمای هوا در کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: داده‌های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که با پایدار شدن وضعیت جوی در سطح منطقه، دمای هوا در استان کرمانشاه، افزایش و موقتا از مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد عبور خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند ظهر امروز _جمعه پانزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از امروز تا فردا _شنبه شانزدهم تیر_ به دلیل تقویت شرایط پایدار در منطقه، مهم‌ترین پدیده جوی استان افزایش تدریجی دما خواهد بود.

وی افزود: گرمای هوا امروز جمعه و فردا شنبه محسوس است، به نحوی که پیش‌بینی می‌شود با افزایش متوسط ۵ تا ۶ درجه، بیشینه دمای شهر کرمانشاه بین ۴۰ تا ۴۱ و در نواحی گرمسیر استان بین ۴۶ تا ۴۸ درجه سلسیوس در نوسان باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه تشدید میدان‌های باد در منطقه شرایط را برای نفوذ غبار به نیمه غربی استان به ویژه در نواحی مرزی کم و بیش فراهم خواهد کرد، اما از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده با کاهش دما به طور نسبی از شدت گرما در بیشتر نقاط استان به تدریج از دمای هوا کاسته خواهد شد.

زورآوند اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خسروی با ۴۲ و ماهیدشت با ۱۰ درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان کرمانشاه بودند و طی همین مدت دمای هوای شهر کرمانشاه بین ۱۶ و ۳۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کد خبر 769284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.