هیچ پرونده‌ای با موضوع جرایم انتخاباتی در البرز تشکیل نشد

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: از زمان آغاز فرایند انتخابات ریاست جمهوری تاکنون پرونده‌ای با موضوع جرایم انتخاباتی در هیچ یک از حوزه‌های قضائی دادگستری کل استان البرز تشکیل نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی صبح امروز _جمعه پانزدهم تیر_ در حاشیه مشارکت در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی فارغ از جناح بندی‌های سیاسی، از منتخب مردم حمایت قانونی خواهد کرد، اظهار کرد: در اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه، شعب ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌های استان البرز جهت رسیدگی به گزارشات و شکایات واصله از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی تعیین شد.

وی افزود: از شروع فرایند انتخابات ریاست جمهوری تاکنون پرونده‌ای با موضوع جرایم انتخاباتی در هیچ یک از حوزه‌های قضائی دادگستری کل استان البرز تشکیل نشده که اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از سوی «ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان» در خصوص طرفداران نامزدها و توجیه ستادها نقش مهمی در این دستاورد داشته است.

عالی‌ترین مقام قضائی استان البرز در تشریح اقدامات برای مقابله، ورود و رسیدگی بدون تبعیض و اغماض به جرایم انتخاباتی خاطرنشان کرد: برای این منظور قبل از شروع انتخابات، شعب ویژه‌ای در دادسراها و محاکم بدوی و تجدیدنظر استان تعیین شد تا به سرعت و دقت، گزارشات و جرایم انتخاباتی در زمان تبلیغات، حین تبلیغات و روز برگزاری انتخابات و پس از آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

فاضلی هریکندی در تبیین اقدامات انجام شده برای صیانت از آرای مردم و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله به موقع با جرایم انتخاباتی تصریح کرد: رؤسای دادگستری و دادستان‌های تمام حوزه‌های قضائی استان البرز در روز رأی‌گیری و تا پایان ساعت قانونی اخذ رأی در محل خدمت خود حضور داشته و در حدود مقررات با هیأت‌های اجرایی و نظارت، تعامل و همکاری خواهند کرد، همچنین قضات شعب ویژه نیز در روز جاری در محل کار خود حاضر هستند.

وی با آرزوی توفیق برای منتخب مردم، پیروز این انتخابات را نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام و از مشارکت مردم و تلاش‌های کلیه دست‌اندرکاران نظارت، برگزاری و اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان البرز تقدیر کرد.

کد خبر 769112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.