گفتمان مقاومت برای تمام نگاه‌ها و نگرش‌ها  قابل پذیرش است

گردهمایی مبلغین، مبلغات، ائمه جماعات،‌ امامان محله در آستانه ماه محرم و صفر با حضور معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور پیرامون پیاده‌سازی گفتمان مقاومت و پیشرفت در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: حرف امروز جریان تبلیغ در کشور این است که در جهت تحقق اهداف و عرصه‌های مسئولیتی خود رویکردهای جدیدی داشته باشد.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) پرچم توحید را در جهان اسلام بلند نگه داشتند و به برکت انقلاب اسلامی، اسلام ناب در عالم و امت اسلام تبلیغ شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و مکتب امام اندیشه مقاومت را به همه مردم عالمان معرفی کرد، گفت: نظام فکری مقاومت، برگرفته از اسلام ناب و ریشه در دیدگاه‌های اهل‌البیت دارد، این اندیشه جلوه‌های مختلفی داشته و به روش‌های متفاوتی در دوران‌ها تحقق یافته است، گفتمان مقاومت در زیست انبیا در مواجه با فرعونیان نیز بوده است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم نقش آفرینی به هنگام حوزه‌های علمیه در تولید محتوا اشاره کرد و افزود: وقتی حوزه‌ها در ارائه مدل و روشط تولید محتوا نکرده است زیست اجتماعی متناسب با اصالت و فرهنگ مردم ما صورت نگرفته است.

وی همچنین به ارائه الگوی سوم زن مسلمان اشاره کرد و گفت: در این الگو زن مسلمان نه شرقی و نه غربی است، زن نه کارگر خانه است و نه کارگر کارخانه، الگویی که امام راحل برای زنان تعریف کرده است نشان می‌دهد زن در عین حفظ نظامات اجتماعی و پیوندها، قدرت تأثیرگذاری سیاسی و اجتماعی دارد اما حوزه‌های علمیه تا چه حد در این امر تولید محتوا داشتند و مردم را با این الگو آشنا کردند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در بسیاری از حوزه‌های دیگر از جمله نشاط اجتماعی، تفریحات و صدها عرصه فرهنگی دیگر مدل متعالی برای جمع مومنانه نداشتیم و محتوا، روش و الگوی اسلامی ارائه نکردیم.

حجت‌الاسلام زمانی به برپایی ۴۰۰ کیلومتر جشن بزرگ مهمانی غدیر در کشور اشاره کرد و گفت: این شادی گسترده بروز و ظهور، ایمان و تبدیل ایمان به عمل صالح بود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مقاومت رو اگر با محتوا و بیان قابل دفاع به نگرش‌های متفاوت ارائه دهیم برای هر فردی، در هر طریقی و مسیری قابل پذیرش است.

کد خبر 769038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.