۲۹ ایستگاه باران‌سنجی قزوین باید روزآمد شوند

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: ۲۹ ایستگاه باران‌سنجی سنتی در استان قزوین داریم که باید به ایستگاه‌های تمام‌خودکار تبدیل شده و به‌روزرسانی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، یوسف شیخ‌الملوکی بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه چهاردهم تیر- در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین اظهار کرد: داشتن ایستگاه‌های هواشناسی متعدد این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا کارشناسان به داده‌های بیشتری دست‌یافته و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری در حوزه هواشناسی داشته باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس استانداردها بایستی بر اساس وسعت به ازای هر ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر یک ایستگاه هواشناسی احداث شود که در حال حاضر در استان قزوین ۴۴ ایستگاه هواشناسی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیازها می‌بایست ایستگاههای جدید هواشناسی احداث کنیم، گفت: در این راستا چهار ایستگاه تمام‌خودکار در باراجین برای شمال شهر، آبگرم، دانسفهان و الوند احداث خواهد شد.

شیخ‌الملوکی از فعالیت ۲۹ ایستگاه باران‌سنجی سنتی در استان قزوین خبر داد و افزود: یکی از طرح‌های ما تبدیل آنها به اتوماتیک است که اگر بتوانیم باید این تجهیزات را به‌روزرسانی کرده و ایستگاههای جدیدی را هم اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در چنین صورتی قادر خواهیم بود با دسترسی به اطلاعات پایه بیشتر وضعیت پیش‌بینی‌های خود را در عرصه هشدارهای گرد و غبار، کشاورزی و آب و هوا مطلوب و کیفی‌تر کنیم. در ضمن برای احداث و راه‌اندازی هر ایستگاه هواشناسی در استان قزوین به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

کد خبر 769004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.