آغاز اجرای طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از آغاز اجرای طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور از ابتدای تیر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، امیر طالبی ظهر امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ترافیکی تابستانه از یکم تیر توسط پلیس راهور گیلان اظهار کرد: ۹۷ تیم خودرویی، ۷۲ تیم موتوری و ۱۷۴ نفر پیاده در طرح‌های تابستانهسال جاری در گیلان فعالیت دارند و از ابتدای تیر تا پایان شهریور، خیابان‌های استان را رصد می‌کنند.

وی افزود: در طرح تابستانه امسال نصب یا اصلاح تابلو و علائم ترافیکی در سطح شهر، نصب چراغ‌های راهنمایی با زمان‌بندی ثابت یا متغیر، ایجاد مسیرهای عابرپیاده از طریق تعویض پیاده‌روها و اصلاح، ایجاد و ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه در سطح شهرها در راستای ارتقای فرهنگ جامعه با همکاری شهرداری، در دست اجرا است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۷۱۴ راکب موتورسوار از آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و ۱۹۵ کلاه ایمنی به این افراد اهدا شد؛ آموزش مسافربری به ۱۸۹ نفر، ادوات کشاورزی به ۲۴۸ نفر و آموزش بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان از اقدامات آموزشی امسال پلیس راهور استان است.

طالبی تصریح کرد: امروزه در شهرهای بزرگ و پرجمعیت همچون شهرهای استان گیلان مشکلات ترافیکی نمود فراوانی پیدا کرده است، به‌طوری که بروز بعضی ناهنجاری‌ها و قانون‌شکنی‌ها از طرف برخی شهروندان موجب نارضایتی هم‌استانی‌ها شده است.

وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد مشکلات حمل‌ونقل شهریه معلول چند علتی است که یکی از عوامل آن، رعایت نکردن و بی‌توجهی برخی شهروندان نسبت به قوانین ترافیک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان اضافه کرد: جریمه یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی است که استفاده از آن در کنترل بی‌نظمی ترافیکی مؤثر است.

طالبی با بیان اینکه جریمه و مجازات تنها یک درمان موقت است که فاقد هرگونه تأثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن است، تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌حل‌های ارائه شده در این زمینه، آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان است که در ادامه تلاش شده است با ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت هم‌استانی‌ها را در حل مشکلات ترافیک سهیم کنیم تا از این طریق بتوانیم اثرات منفی ناشی از ترافیک را به حداقل برسانیم.

کد خبر 768936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.