از  کاهش فقر ایران در دولت شهید رئیسی تا رتبه نخست منطقه‌ای ایران در حوزه شبکه‌های عصبی

ایمنا از کاهش فقر ایران در دولت شهید رئیسی، رتبه نخست منطقه‌ای ایران در حوزه شبکه‌های عصبی و رتبه دوم در هوش مصنوعی و رباتیک، کسب بیش از ۲۰ مدال قهرمانی در رشته ورزشی قایق‌رانی اصفهان، آغاز پویش احسان حسینی از ابتدای ماه محرم و ‏‬حضور حداکثری در انتخابات عامل ناامیدی دشمنان در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ رقم خوردن کاهش فقر ایران در دولت شهید رئیسی می‌رویم، در ادامه نیز رتبه نخست منطقه‌ای ایران در حوزه شبکه‌های عصبی و رتبه دوم در هوش مصنوعی و رباتیک مطرح شده است، همچنین کسب بیش از ۲۰ مدال قهرمانی کشوری و آسیایی در رشته ورزشی قایق‌رانی اصفهان، آغاز پویش اطعام و احسان حسینی از ابتدای ماه محرم و ‏‬ حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، عامل ناامیدی دشمنان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

کاهش فقر ایران در دولت شهید رئیسی رقم خورد

کاهش فقر ایران در دولت شهید رئیسی رقم خورد

آمار بانک جهانی نشان می‌دهد در طول دوره هشت‌ساله دولت روحانی (۲۰۲۰ - ۲۰۱۳) تعداد فقرا در ایران حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش یافت، اما طی دو سال نخست دولت شهید رئیسی ۶ میلیون نفر با بهبود وضعیت زندگی از زیر خط فقر خارج شدند.

طبق این آمار، تعداد فقرا در ایران در سال پایانی دولت احمدی‌نژاد (۲۰۱۲) حدود ۱۵.۲ میلیون نفر بود که در دولت روحانی تعداد آن‌ها به ۲۵.۶ میلیون نفر افزایش یافت و به عبارتی ۱۰ میلیون نفر بر تعداد فقرا افزوده شد، اما در سال نخست دولت آیت‌الله رئیسی تعداد فقرا حدود ۳.۸ میلیون نفر کم شد و در سال دوم هم ۲.۴ میلیون نفر دیگر از شمار فقرا کاسته شد و در مجموع در دو سال نخست فعالیت دولت رئیسی حدود ۶.۲ میلیون نفر از زیر خط فقر خارج شدند.

کاهش فقر ایران در دولت رئیسی رقم خورد

بانک جهانی نرخ فقر را بر سه مبنای درآمدی محاسبه می‌کند:

-درآمد روزانه کمتر از ۲.۱۵ دلار

-درآمد روزانه کمتر از ۳.۶۵ دلار

-درآمد روزانه کمتر از ۶.۸۵ دلار

در هر سه شاخص، نرخ فقر در ایران در پایان دولت روحانی به بدترین وضع خود رسید و طی دو سال نخست دولت آیت‌الله رئیسی به شدت نزولی شد و از شمار فقرا به میزان قابل توجهی کاسته شد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم با اشاره به آخرین گزارش منتشر شده از پایگاه ISC درباره جایگاه جهانی تولیدات علمی ایران در حوزه هوش مصنوعی گفت: بررسی این آمار نشان می‌دهد که وضعیت ایران در این حوزه نه خوب و نه بد است، چراکه در برخی از شاخص‌ها در ابعاد ملی و بین‌المللی وضعیت مناسبی نداریم.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه تولیدات علمی شبکه‌های عصبی در عرصه‌های جهانی رتبه‌های خوبی کسب کرده است، اظهار کرد: رتبه ایران در منطقه در حوزه هوش مصنوعی دوم است، اما عربستان در این شاخص در جایگاه نخست قرار دارد.

وزیر علوم تصریح کرد: در شاخص رایانش بصری عربستان رتبه نخست، ترکیه رتبه دوم، مالزی رتبه سوم و ایران در جایگاه چهارم قرار دارد، همچنین در شاخص پردازش زبان طبیعی عربستان دارای رتبه نخست بوده، پاکستان رتبه دوم، ترکیه رتبه سوم و مالزی رتبه چهارم را دارند و ایران در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

به گفته زلفی‌گل در شاخص یادگیری ماشین در منطقه عربستان در رتبه نخست و ایران در رتبه دوم، در شاخص رباتیک ترکیه در رتبه نخست و ایران در رتبه دوم و در حوزه شبکه‌های عصبی ایران در جایگاه نخست قرار گرفته است، همچنین، در حوزه سیستم‌های چند عاملی ایران رتبه نخست را کسب کرده است.

کسب بیش از ۲۰ مدال قهرمانی کشوری و آسیایی در رشته ورزشی قایق‌رانی اصفهان

کسب بیش از ۲۰ مدال قهرمانی کشوری و آسیایی در رشته ورزشی قایق‌رانی اصفهان

سیدسلمان قاضی‌عسگر، رئیس هیئت قایقرانی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان سال گذشته در مسابقات قایق‌رانی موفق به کسب ۳۶ مدال کشوری و آسیایی شد، استان اصفهان در این مسابقات یک قهرمان آسیا، دو مدال نقره آسیا، مقام سوم آسیا و سه سهمیه پاراالمپیک پاریس داشت.

وی افزود: این استان سال ۱۴۰۲ در رشته‌های اسلالوم، آب‌های آرام شامل کانو و کایاک، کانوپولو و رفتینگ موفق به کسب مدال‌های قهرمانی شده است.

رئیس هیئت قایقرانی استان اصفهان با بیان اینکه جمعه پانزدهم تیر سال جاری از این قهرمانان در رشته ورزشی قایق‌رانی تجلیل به عمل خواهد آمد، خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور قهرمانان، ملی‌پوشان و مربیان تیم قایق‌رانی برگزار می‌شود، برنامه‌های سال آینده را بررسی خواهیم کرد.

آغاز پویش‌ اطعام و احسان حسینی از ابتدای ماه محرم

آغاز پویش اطعام و احسان حسینی از ابتدای ماه محرم

حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: پویش‌های «به عشق حسین (ع)» و اطعام و احسان حسینی هم‌زمان با ایام عزاداری‌های سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش آغاز می‌شود.

وی افزود: پویش به عشق حسین برای جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین از شنبه، شانزدهم تیر آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: شهروندان نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به پایگاه اینترنتی Ekram.emdad.ir در این پویش مشارکت کنند.

آسوده خاطرنشان کرد: پویش اطعام و احسان حسینی نیز با هدف توزیع غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند، در همین ایام با مشارکت مراکز نیکوکاری و هیئت‌های مذهبی و مساجد در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: نیکوکاران می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۲* و شماره‌گیری #۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۴۰۲۰ در این پویش‌ها مشارکت کنند.

حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، عامل ناامیدی دشمنان

حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، عامل ناامیدی دشمنان

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در خصوص اهمیت مشارکت دانش‌آموزان رأی اولی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: معتقد هستیم مشارکت در تعیین سرنوشت کشور هم حق و هم تکلیف است، حقی که قانون اساسی به تمام شهروندان داده است که موجب شده هر شهروند از یک رأی برخوردار باشد، رأی تمام مردم نیز در یک جایگاه قرار دارد و هرکدام به‌نوبه خود دارای ارزش است و میان رأی بالاترین مقام‌های کشوری و دانش‌آموزان رأی اولی که به جشن تکلیف سیاسی خود رسیده‌اند، تفاوتی وجود ندارد.

وی افزود: رأی دادن تکلیف است، به واسطه اینکه نظام کشور مبتنی بر مردم و اراده آن‌ها است، هرچه مردم در صحنه حاضر باشند جامعه در ابعاد مختلف تقویت می‌شود و رشد می‌یابد و حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند موجب ناامیدی دشمن باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: قصد داریم بالاترین مقام اجرایی کشور را انتخاب کنیم و مهم است که چه کسی با چه ویژگی‌هایی عهده‌دار این مسئولیت شود، مهم است که فرد شایسته انتخاب شود و بتواند اهداف انقلاب اسلامی را بهتر دنبال کند، مردمی باشد و راه شهید عزیز آیت الله رئیسی که دوران کوتاهی مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده داشتند، اما در همین دوران کوتاه اقدامات مؤثری را در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی رقم زد را ادامه دهد.

ابراهیمی عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی علاوه بر توجه به رویدادهای بین‌المللی به به جزئی‌ترین مسائل روستاها و شهرها توجه داشتند و همین امر موجب شد در تمام ابعاد و جنبه‌ها رشد کنیم، اگر دوران سه سال ریاست جمهوری شهید رئیسی را با دوران چندین سال ریاست‌های قبلی مقایسه کنیم، به‌طور قطع کارهای ارزنده‌تری در این دوران اتفاق افتاده که در گذشته نبوده است، بنابراین یکی از دغدغه‌مندی‌های مردم این است که فردی در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شود که بتواند ادامه‌دهنده راه این شهید محبوب و مردمی، شهید آیت‌الله رئیسی باشد.

وی پیرامون نشست صمیمانه‌ای که با رأی اولی‌ها داشتند، اضافه کرد: جلسات متعددی با دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی داشتیم، در این جلسه نیز دانش‌آموزان رأی اولی نقطه نظرات عالمانه و خوبی را ارائه دادند و دعوت به مشارکت همگانی در رویداد بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم، همچنین دانش‌آموزان بیان کردند که باید سعی کنیم در آموزش‌وپرورش تنها به مسائل علمی توجه نکنیم، چراکه بعد علمی یکی از ابعاد رشد افراد است و باید به مسائل اجتماعی توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار هستند و معتقد هستیم تمام دانش‌آموزان می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی به‌ویژه انتخابات پیشرو نقش‌آفرین باشند، به خصوص دانش‌آموزانی که در تشکل‌های دانش‌آموزی فعال هستند تحت عنوان انسان‌رسانه می‌توانند با توجیه و هدایت دیگران عاملی برای افزایش مشارکت مردم و خانواده‌ها در انتخابات باشند.

کد خبر 768930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.