فعالیت ۴۷ هیئت مذهبی در منطقه ۵ اصفهان/ محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ دینی است

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت ۴۷ هیئت مذهبی در این منطقه گفت: یکی از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی، زنده نگه داشتن سالروز شهادت اهل‌بیت (ع) است، ماه‌های محرم و صفر یک فرصت مهم برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به‌ویژه به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تشکر و قدردانی از حضور پر شور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: تقدیر از فعالیت‌های اثرگذار هیئت‌های مذهبی در ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) به‌ویژه سیره و سبک زندگی حضرت سیدالشهدا (ع) و بصیرت‌افزایی در سطح جامعه و تبیین عبرت‌های عاشورایی است.

وی افزود: مهم‌ترین شاخص هیئت‌های مذهبی مردمی بودن آن است و این مهم‌ترین رمز ماندگاری حرکت خونین حضرت سیدالشهداء (ع) در طول تاریخ اسلام است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۴۷ هیئت مذهبی در منطقه ۵ وجود دارد، گفت: یکی از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی، زنده نگه داشتن سالروز شهادت اهل‌بیت (ع) است، ماه محرم و صفر یک فرصت مهم برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به‌ویژه به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

کارگر ادامه داد: از امکانات موجود فرهنگی باید در راستای گسترش فضاهای معنوی به‌ویژه مساجد استفاده شود تا مساجد که سنگر بصیرت و معرفت هستند به حد اعلا برسند.

وی با بیان اینکه قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، تصریح کرد: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای تمام جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این است که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش‌ها تلاش کرد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای استقبال از ماه محرم شهرداری منطقه تمام مساجد و مکان‌هایی که قرار است مراسم عزاداری و سینه‌زنی در آن‌ها برگزار شود را با شست‌وشو و نظافت محوطه مساجد، برای میزبانی از عزاداران اباعبدالله حسین (ع) آماده می‌کند.

کارگر اظهار کرد: از جمله برنامه‌های محرم شهرداری منطقه ۵ می‌توان به شست‌وشوی محوطه حسینیه‌ها و تکایا، طرح جمع‏‌آوری ویژه زباله‌ها، جمع‌آوری هرگونه سد معبر به‌ویژه در مسیر عبور دسته‌جات و نصب بنر و فضاسازی متناسب با ایام محرم اشاره کرد.

خدمت‌گزاری به هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی از افتخارات مجموعه شهرداری اصفهان است

وی با بیان اینکه در این ایام موکب‌هایی در مسیر زائران در نظر گرفته شده است که گروه‌های جهادی و هیئت مذهبی در این مواکب به ارائه خدمات می‌پردازند، افزود: تلاش می‌شود تا بهترین و مناسب‌ترین محل برای برپایی موکب‌ها جانمایی شود و پس از صدور مجوز به هیأت‌های متقاضی، امکاناتی نظیر آب و برق از طرف شهرداری در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه میز خدمت شهرداری اصفهان مراحل صدور مجوزهای لازم برای مراسم ملی مذهبی، برپایی ایستگاه صلواتی و نصب سازه داربست را فراهم کرده است، تصریح کرد: هیئت‌داران و موکب‌داران می‌توانند با ورود اطلاعات و ثبت درخواست خود، مجوز نصب سازه مد نظر را پس از دریافت پیامک تأیید نهایی از سامانه میز خدمت دریافت کنند، جلوگیری از بروز گره‌های ترافیکی و جانمایی مکان مناسب برای برپایی خیمه و ایستگاه صلواتی از مزایای این سامانه است.

وی تأکید کرد: خدمت‌گزاری به هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی از افتخارات مجموعه شهرداری اصفهان است و از متولیان هیئت‌ها درخواست می‌شود همکاری لازم را د رابطه با رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با مجموعه شهرداری داشته باشند.

کارگر با تاکید بر لزوم برقراری نظم و هماهنگی در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) افزود: دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به هیئت‌های مذهبی این منطقه ارائه شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پاکسازی و تنظیف معابر منتهی به اجتماعات و مسیر عبور دسته‌جات عزاداری به‌صورت ویژه در دستور کار این منطقه قرار گرفته است، گفت: به‌منظور ایجاد فضای معنوی و شور حسینی در شهر، نصب پرچم‌های مشکی و منقوش ائمه (ع) و بنرهای مربوطه در فضاهای تبلیغاتی این منطقه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است، بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) تاکید کرد.

کد خبر 768925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.