مزاحمان تلفنی اورژانس تنبیه اجتماعی می‌شوند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور گفت: مزاحمان تلفنی اورژانس تنبیه اجتماعی می‌شوند؛ بعضی از این تماس‌ها خدمات مشاوره‌ای داشت و حدود پنج تا ۱۰ درصد تماس‌ها مزاحمت بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جعفر میعادفر ظهر امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در حاشیه همایش رؤسای اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۰ میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی داشتیم که از این تعداد بیش از پنج میلیون مأموریت انجام شد.

وی افزود: بعضی از این تماس‌ها خدمات مشاوره‌ای داشت و حدود پنج تا ۱۰ درصد تماس‌ها مزاحمت بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور خاطرنشان کرد: شماره سه رقمی اورژانس به‌رغم حسن‌هایی که دارد برخی اشتباه می‌گیرند، اما یکسری مشتری دائم هستند که جلساتی با دادستانی کشور در این زمینه داشتیم.

میعادفر اضافه کرد: افرادی که مکرر تماس می‌گیرند معرفی شده و تنبیهات اجتماعی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس تخصصی که این افراد دارند احکام صادر می‌شود به مدت سه ماه باید پایگاه اورژانس را نظافت کنند یا نگهبانی بدهند تا هم با حساسیت محیط اورژانس آشنا شوند و هم دوران تنبیه را بگذرانند تا دیگر تکرار نکنند.

رفع چالش اساسی اعتبار خرید آمبولانس

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم اقدامات مؤثری در حوزه بهداشت و درمان شاهد بودیم، گفت: در این مدت زمان شاهد رفع چالش تأمین اعتبار خرید آمبولانس بودیم.

میعادفر افزود: با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک درصد از فروش خودرو برای خرید آمبولانس‌ها اختصاص یافته، بنابراین چالش تأمین آمبولانس مرتفع شده است.

وی ادامه داد: اقدامات مؤثری با همت وزارت بهداشت برای سال آینده و برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت که توسعه زیر ساخت‌ها و منابع اعتباری از جمله آن است.

کد خبر 768914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.