اجرای عملیات فاز نخست رینگ پیرامونی باغ مشاهیر

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از اجرای عملیات فاز نخست رینگ پیرامونی باغ مشاهیر خبر داد و گفت: این پروژه شامل خیابان به‌طول ۱۷۶۰ متر و عرض ۱۱ متر آسفالت شده و پیاده‌رو و فضای سبز در دو طرف است، همچنین حجم خاک‌برداری این پروژه حدود ۱۰ هزار متر مکعب و حجم خاک‌ریزی آن حدود ۹۵۰۰ متر مکعب خواهد بود.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است و برای طراحی آن نزدیک به ۹۰ اثر مشابه در جای‌جای جهان مورد بررسی قرار گرفت، مطالعات بومی‌سازی و در نهایت طرح بر مبنای معماری اصیل ایرانی اقتباس شد.

وی با اشاره به اینکه کاربری باغ مشاهیر به مساحت ۲۲ هکتار خانواده‌محور است، افزود: فضای سبز، مسجد، فروشگاه صنایع دستی، کافه کتاب، میدان مرکزی، موزه قلب زمین، کوشک به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، دیواره اصفهان و آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۴۵۰۰ نفر بخش‌هایی از این باغ است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: باغ مشاهیر یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی خواهد بود که در زمان‌بندی مناسب و فشرده به بهره‌برداری می‌رسد.

کشاورزراد گفت: اولویت نخست در احداث باغ مشاهیر، احداث پیاده‌رو و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر و ایجاد عرصه فضای سبز و کاربری پارک است و در کنار آن کاربری گردشگری، فرهنگی و تفریحی هم خواهد داشت که به‌طور قطع کار ماندگار و ارزشمندی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات فاز نخست رینگ پیرامونی این مجموعه ادامه داد: این پروژه شامل خیابان به طول ۱۷۶۰ متر و عرض ۱۱ متر آسفالت شده و پیاده‌رو و فضای سبز در دو طرف است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مشخصات اجرایی این پروژه خاطرنشان کرد: حجم خاک‌برداری این پروژه حدود ۱۰ هزار متر مکعب و حجم خاک‌ریزی آن حدود ۹۵۰۰ متر مکعب است.

کشاورزراد با بیان اینکه طول این پروژه حدود ۱۷۶۰ متر و عرض پیاده‌رو آن حدود دو متر است، گفت: در این پروژه از ۴۶۰۰ تن آسفالت استفاده خواهد شد، همچنین ۵۳۰۰ متر جدول‌کاری در این پروژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز ضلع غرب این پروژه به‌صورت تک درخت است، افزود: فضای سبز ضلع جنوب به عرض ۳.۴۰ - ۱.۵۰ متر است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: تاکنون اقدامات بسیاری از جمله نخاله‌برداری محوطه پروژه، اجرای لایه ساب‌بیس به بیش از ۹۰ درصد، تکمیل جدول‌کاری ضلع شرق پروژه، عملیات آغاز جدول‌کاری ضلع غرب پروژه، اجرای لایه بیس ضلع شرق، غلاف‌گذاری پایه‌های روشنایی و پی‌کنی زیرگوم‌های فضای سبز انجام شده است.

کد خبر 768894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.