۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۷ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پیشوا با شاخص ۱۶۰، سلامت با شاخص ۱۵۴ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۵ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس، شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه‌های باقرشهر با شاخص ۱۰۲، پاسداران با شاخص ۱۱۷، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۳۵، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۴۱، دانشگاه تهران با شاخص ۱۱۴، ژئوفیزیک با شاخص ۱۱۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۸، شریف منطقه دو با شاخص ۱۲۵، در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

در همین راستا، ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۲۶، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۱۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۴۵، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۱۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۳۹، قرچک با شاخص ۱۳۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۲۷، و ورامین با شاخص ۱۲۵ در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

قابل توجه است که ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۷۸، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۷۶، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۹۳، امام خمینی با شاخص ۹۵، باغستان شهریار با شاخص ۹۱، بهارستان با شاخص ۵۶، پارک رازی با شاخص ۹۷، پردیس با شاخص ۹۷، پونک با شاخص ۶۵، تربیت مدرس منطقه شش ۹۲، چشمه با شاخص ۹۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۸، دماوند با شاخص ۶۰، رباط‌کریم با شاخص ۸۱، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۹۵، سرخه‌حصار با شاخص ۵۷، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به این ترتیب، ایستگاه‌های شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۹۶، شهریار با شاخص ۸۹، علم و صنعت با شاخص ۵۹، قدس با شاخص ۶۴، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۶۴، ملارد با شاخص ۸۶، در شرایط هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه لواسانات با شاخص ۴۶ در شرایط هوای پاک (سبز) ثبت شد.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده ازن بیشتر و نخستین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده ازن» با میانگین ۱۲۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 768840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.