افزایش ۳ درجه‌ای دمای هوای اصفهان نسبت به وضعیت نرمال

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از استقرار الگوی گرم تابستانی با افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در طول روز نسبت به نرمال در استان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی تداوم ماندگاری گردوغبار در مناطق شرقی، شمالی و شهرستان‌های مرکزی استان تا روز سه‌شنبه هفته جاری با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان اظهار کرد: در جلسه کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوا اعلام و تاکید شد که با قرار گرفتن میانگین شاخص آلودگی در وضعیت ناسالم، هر اقدام که منجر به تشدید گردوخاک و آلاینده‌ها شود به ویژه فعالیت‌های خاک‌ورزی، خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، معدنی، حمل و نقل خاک و گچ، ممنوع است.

وی افزود: کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع میدان دید به علت خیزش کانون‌های گردوغبار و فرسایش بادی درون و برون استانی در مناطق شمال و شرق استان، به ویژه کاشان، آران و بیدگل، نائین، چوپانان، بادرود، خورو بیابانک، اردستان، مهاباد، زواره، ورزنه، جرقویه، کوهپایه، سجزی، هرند، انارک و کویرهای مجاور سمنان و نیز کانون‌های نقطه‌ای در شرق اصفهان و تالاب گاوخونی مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده با نظارت محیط زیست و همکاری اداره صمت، تصریح کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گردوخاک به ویژه افراد آسیب‌پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، نداشتن ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضاهای باز در شرایط گردوخاک، رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ای با لحاظ کاهش شعاع دید و توجه به توصیه‌های پلیس راه تاکید می‌شود.

وی گفت: به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مطابق با شیوه‌نامه وضعیت اضطرار گردوخاک ابلاغ شد که نسبت به انجام مأموریت‌های مرتبط با این شرایط با اعمال نظارت‌های میدانی در جهت کاهش انتشار منابع آلاینده خودرویی و صنعتی نیز اقدام کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به استقرار الگوی گرم تابستانی با افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در طول روز نسبت به نرمال در استان افزود: کمیته اضطرار شرایط گردوغبار به طور مستمر نسبت به رصد و پایش شرایط ایجاد شده با صدور اطلاعیه‌ها، پایش کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌ها اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان علاوه بر متأثر بودن از کانون‌های فرسایش بادی قابل شناسایی داخلی در شمال و شرق در مناطق هم‌مرز با استان‌های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان، اثر خشکی رودخانه زاینده‌رود و اراضی رها شده و کشت نشده به دلیل کمبود منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی تحت تأثیر کانون‌های داخلی و نقطه‌ای است.

کد خبر 769728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.