پیش‌بینی افزایش محسوس دما در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: تا اواسط هفته آینده، ضمن کاهش ابر، روند افزایش محسوس دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار تدریجی توده هوای غالباً پایدار در گیلان است، بر این اساس تا اواسط هفته آینده، ضمن کاهش ابر، روند افزایش محسوس دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به سبب وجود مراکز رطوبتی در منطقه احتمال مه صبحگاهی دور از انتظار نیست، افزود: طی این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری همرفتی و منطقه‌ای شرایط برای وقوع رعد و برق پراکنده (به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت کانون‌های گرد و خاک در اطراف منطقه، گسیل آن به استان گیلان دور از انتظار نیست.

دادرس گفت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه جاری، هوای صاف تا قسمتی ابری، احتمال مه صبحگاهی، افزایش دما، گاهی افزایش ابر، وزش باد (گاهی جنوبی، پاره‌ای نقاط شدید) در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تا روز یکشنبه هفته آینده، شرایط برای ورود و خروج کشتی به بندر مناسب خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات طی یکشنبه به دلیل احمال رگبار نامناسب است، تاکید کرد: طی این مدت، شرایط برای شنا غالباً با احتیاط مناسب خواهد بود.

کد خبر 768813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.