بهره‌برداری از ۳۶۰۰ پروژه تاریخی در استان مرکزی در دولت سیزدهم

استاندار مرکزی گفت: در دولت سیزدهم در این استان سه هزار و ۶۰۰ پروژه تاریخی و ناتمام از سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در بزرگداشت دهه تولید و تجارت و آئین تجلیل از واحدهای منتخب صنعتی و معدنی استان مرکزی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی هتل امیرکبیر اراک برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک پس از ۲۰ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه بیمارستان خمین و پل سنجان اراک هم در دولت سیزدهم به سرانجام رسید، افزود: دولت سیزدهم با اقدام جهادی بسیاری از پروژه‌های تاریخی که به منافع مردم گره خورده بود را تکمیل کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در دولت سیزدهم در این استان سه هزار و ۶۰۰ پروژه تاریخی و ناتمام از سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی توسط دولت سیزدهم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی استان مرکزی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ تنها ۳۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به این بخش تخصیص یافته بود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بر اساس برآوردها ۶۵ تا ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد اظهار کرد: در صورتی که بودجه ۳۰ تا ۴۰ سال کشور یکجا به این پروژه اختصاص داده شود، تکمیل نمی‌شوند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در دولت سیزدهم هفت هزار مدرسه در استان احداث شد که سه هزار و ۵۰۰ مدرسه را خیران ساختند.

وی، کسب رتبه برتر فضای کسب و کار، رتبه سوم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، رتبه دوم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان به پایین‌ترین حد پس از دوران هشت سال دفاع مقدس را از دیگر توفیقات دولت سیزدهم برشمرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در این استان در ساخت و راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت هم اقدامات بزرگی صورت گرفته است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در استان مرکزی در ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر با محوریت نیروگاه‌های خورشیدی اقدامات بزرگی انجام شده است، گفت: در این استان در بحث بازچرخانی پساب هم اقدامات مثمر ثمری و بزرگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه احیای یک‌هزار و ۳۲۱ واحد تولیدی و صنعتی این استان در دولت سیزدهم انجام شده است، اظهار کرد: نهضت احیای واحدهای تولیدی و راکد یکی از اقدامات بزرگ دولت مردمی است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مشکلات برخی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان مرکزی به اندازه چند واحد بود که تصور رفع آن‌ها وجود نداشت، اما با تلاش شهید جمهور مشکلات آن‌ها رفع و این واحد به مدار تولید بازگشتند.

مخلص‌الائمه از برگزار ۳۵۸ نشست ستاد تسهیل در طول سه سال دولت سیزدهم در استان مرکزی خبر داد و افزود: شرکت هواپیمایی استان مرکزی توسط بخش خصوصی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته مجوز پارک لجستیک استان مرکزی صادر و کنسرسیوم بزرگ اقتصادی هم فعال شده که امید می‌رود صنعتگران به آن ملحق شوند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، شهادت شهید رئیسی را ضایعه جبران ناپذیری دانستند و گفتند، اگر دولت سیزدهم ادامه می‌یافت بسیاری از مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی رفع می‌شد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه فروش نفت در دولت سیزدهم از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به حدود دو میلیون بشکه رسید تاکید کرد: این مهم موجب تکمیل طرح‌های عمرانی مختلف در کشور و حرکت در مجموعه فعالیت‌های عمرانی شد.

وی ادامه داد: با تقدیر الهی دولت سیزدهم سه ساله پایان یافت و فرصتی برای تبیین دستاوردها و اقدامات را نداشت، هر دولتی حداقل شش تا هشت ماه را برای بیان اقدامات خود اختصاص می‌دهد، اما فرصت دولت سیزدهم تنها در ۴۰ روز و آن هم با رخت عزای شهید جمهور انجام می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: جمعه پانزدهم تیر روز انتخاب مجدد است و مردم تلاش کنند با انتخاب صحیح فردی را انتخاب کنند تا راه شهید جمهور تداوم یابد.

کد خبر 768801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.