۲۵ هزار مسکن ملی استان قزوین در دست تکمیل است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: حدود ۲۵ هزار واحد مسکن ملی با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۲ درصد در حال ساخت در استان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، وهاب میزانی ظهر امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در نشست خبری جمعی مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی اظهار کرد: در هفته گذشته ۱۱۹۳ واحد مسکن ملی در مهرگان تحویل داده شد و تا پایان سال ۱۴ هزار واحد دیگر تحویل متقاضیان می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۲۲ هزار نفر متقاضی در نهضت ملی مسکن افزود: سهم استان قزوین از نهضت ملی مسکن ۲۵ هزار واحد است که تاکنون ۲۴ هزار و ۹۲۸ پروژه معرفی شده و ۱۵ هزار و ۶۷ فقره پروانه ساخت صادر و ۱۶ هزار و ۵۶۷ فقره عقد قرارداد شده است.

سهم ۷۰ هزار واحدی استان از نهضت ملی مسکن

دبیر شورای تأمین مسکن استان میزان پرداختی به پیمانکاران ساخت مسکن ملی در این استان را ۹ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: از سوی دولت ساخت چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال تعهد شد که سهم استان قزوین حدود ۷۰ هزار واحد است.

میزانی با بیان اینکه در سه‌ساله دولت سیزدهم ساخت ۵۲ هزار و ۴۷۷ واحد در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تاکنون برای ۵۲ هزار و ۳۹۵ واحد پروانه صادر شده و ۹۹.۸۴ درصد پروژه‌ها محقق شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۲۵ هزار واحد مسکن ملی با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۲ درصد در حال ساخت هستند و تا امروز هم برای ساختن ۱۶ هزار و ۵۶۷ واحد با بانک مسکن قرارداد منعقد شده است.

وجود ۲۸۰۰ مسکن مهر نیمه‌کاره

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به آخرین وضعیت طرح مسکن مهر به‌جامانده از دولت‌های پیشین گفت: تکلیف ۲۶۱ واحد مسکن مهر مشخص شده و ۲۸۰۰ واحد مسکن مهر نیمه‌کاره داریم.

میزانی میزان واگذاری زمین برای توسعه ساخت‌وساز در استان طی دولت سیزدهم را ۴۱۱ هکتار عنوان کرد و افزود: تأمین ۴۹۰ هکتار زمین در دست اقدام است و برای پاسخگویی به نیازها با ۴۴ هکتار کسری زمین مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در بافت روستایی نیز ۷۶۲ هکتار زمین باید تأمین شود که تاکنون ۱۶ هکتار زمین واگذار شده و در ۵۱ هکتار و ۶۰ هکتار در روستاها در دست تأمین قرار دارد.

نوسازی ۵۲۰۰ مسکن در بافت فرسوده قزوین

دبیر شورای مسکن استان قزوین از واگذاری زمین رایگان به دو هزار و ۲۶۶ خانوار دارای سه‌فرزند و بیشتر در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد و گفت: در بافت فرسوده هم ۸۰۲ فقره جواز ساخت صادر شده و در حال حاضر سه هزار و ۷۷ واحد در دست ساخت است.

میزانی سهم استان قزوین از نوسازی بافت فرسوده شهری را ساخت ۹ هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی دانست و اضافه کرد: تا امروز ۵۷ درصد برنامه محقق شده و پنج هزار و ۲۲۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری استان قزوین مورد نوسازی قرار گرفته است.

وی درباره وضعیت بنگاه‌های املاک گفت: تا امروز دو هزار و ۶۴۶ فقره بازرسی از بنگاه‌های ملکی استان قزوین داشتیم که تاکنون ۱۳۲ بنگاه اخطار دریافت کردند، در ضمن ۱۲۳ بنگاه مشاوره املاک استان مشغول گرفتن جوازکسب هستند.

کد خبر 768673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.