شهید رئیسی به‌دنبال استقلال ایران بود

شهردار تهران گفت: شهید رئیسی به‌دنبال استقلال ایران بود و او راه را فقط در آمریکا ندید و ۱۵ کشور اطراف را هدف گذاری کرد و به توافق بریکس و شانگهای پیوست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در گردهمایی نخبگان دانشگاهیان حامی دکتر سعید جلیلی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی سه شعار اصلی انقلاب ماست، ما انقلاب کردیم که نوکر شرق و غرب نباشیم و مستقل باشیم، در ابتدای انقلاب به امام خمینی (ره) عرض کردند که آمریکا و شوروی ابر قدرت غرب و شرق اند امام خمینی (ره) فرمودند امروز در دنیا یک ابر قدرت دیگر هم به نام ایران هست، معنای این فرمایش امام خمینی (ره) را که ایران با تکیه بر مردم توانسته به اینجا برسد ما می‌فهمیم.

وی افزود: در ۴۵ سال گذشته نگاه کنید چه کسانی دچار افراط و تفریط شدند و چه کسانی مقابل نظم حاکم جهان کرنش کردند؟ دهه هفتاد را ببینید و نسبت سازندگی و اصلاحات با نظام سلطه را نگاه کنید، مبانی برنامه چهارم توسعه شاهد مثال من است که سازمان مدیریت در سال ۸۳ چاپ کرده است، اینها می‌گفتند برنامه ما پشتوانه نظری دارد و اعلام می‌کردند این پشتوانه را ما مکتوب کردیم، آن زمان ما نماینده مجلس هفتم بودیم، به صراحت نوشته بودند باید نظم موجود جهانی را پذیرفت و به آقایی آمریکا تن داد.

شهردار تهران ادامه داد: اگر ما این ایده را قبول داشتیم که انقلاب نمی‌کردیم و برده باقی می‌ماندیم، برده‌ای که وقتی بعد از جنگ جهانی دوم سران سه کشور داخل ایران آمدند حتی با شاه ملاقات نکردند انگار ایران ملک آنهاست و متفقین برای دنیا تصمیم گرفتند.

زاکانی تصریح کرد: در همان کتاب نوشته بود بدون حل مسئله ایران و اسرائیل مشکل بیکاری قابل حل نیست و این را رسماً دولت خاتمی و سازمان مدیریت چاپ کرده است، وقتی آقای روحانی آمد یک کلید را نشان داد و گفت برویم دنبال کد خدا یعنی استقلال این مملکت را با حداقل بهایی تحت‌الشعاع قرار دادند و زیر پا گذاشتند و نظم ظالمانه نظام جهانی را قبول کردند.

وی یادآور شد: الان صحبت‌های آقای ظریف را ببینید و نکاتی که می‌گوید و مسیری که در برجام رفتند، برجام سند شفافی است و ما هم آن را در مجلس بررسی کردیم، در مجلس از آقای ظریف، جلیلی، شمخانی و صالحی دعوت کردیم و حرف‌ها را شنیدیم، اما کسی که می‌خواهد داوری کند اگر خودش وقوف نداشته باشد به غلط می‌افتد که حرف که درست بود؟ حتی خود آقای شمخانی گفت ما از متن اطلاع نداشتیم.

شهردار تهران بیان کرد: یک وقت ما می‌گوئیم این فکر مال سال ۵۷ است و اینها به این حرف امام باور ندارند، یک موقع میگوییم مال سال ۸۰ است که آمریکا به دنبال خاورمیانه بزرگ است و اینها ترسیدند از خطر حمله آمریکا، اما یک موقع هم به امروز می‌رسیم که آمریکا خودش را باخته و اسرائیل دارد محو می‌شود اما عده‌ای دارند کمک می‌کنند اسرائیل محو نشود و این فاجعه است.

زاکانی با بیان اینکه شهید رئیسی دنبال استقلال ایران بود گفت: او راه را فقط در آمریکا ندید و ۱۵ کشور اطراف را هدف گذاری کرد و به بریکس و شانگهای پیوست و توفیق کسب کرد و اتفاقی که رقم زد این بود که بعد از مدتی تحریم بی معنا می‌شود زیرا شما دارید معادله پیرامونی را تغییر می‌دهید، همه چیزهایی که پزشکیان و روحانی و ظریف می‌گویند قصه است و پشتوانه ندارد، آنقدر که آمریکا خودش را باخته اما اینها به آن باور دارند.

وی افزود: ما میگوییم جلیلی زیرا اگر ایشان بیاید استیفای حقوق مردم را از بیگانگان خواهد کرد و با تکیه به ملت و رهنمودهای رهبری استقلال ما را حفظ می‌کند.

شهردار تهران ادامه داد: شعار دوم ما آزادی است، در این ۴۵ سال جریانی همواره ادعا کرده‌اند اگر مردم به ما رأی دادند آزادند اما اگر رأی ندادند خیلی مردم بدی هستند و پوپولیستی هستند، آنهایی که نافی استقلال مردم هستند الان در ستاد آقای پزشکیان هستند، چند روز پیش فرزند آقای هاشمی گفت مردم بیایید پای صندوق‌های رأی تا ما تحت عنوان یک رفراندوم سیاست‌های کلی نظام را تغییر بدهیم.

وی عنوان کرد: اینها اعتقادی به مردم و آزادی مردم نداشتند، شوخی است اگر کسی بگوید عده‌ای سال ۸۸ به مردم اعتقاد داشتند، زیرا وقتی مردم به مخالف آنها رأی دادند همه چیز را بهم ریختند تا حیثیت کشور را ببرند. ۶ نفر از مجلس انتخاب شدیم که سال ۸۸ با موسوی و کروبی و رضایی حرف بزنیم، اول پیش آقای موسوی رفتیم و حرف ما این بود که اگر حق میگویی بگو ما مدافع توییم، اما ایشان حرفی برای گفتن نداشت، بعد پیش آقای هاشمی رفسنجانی رفتیم، این ۶ نفر من، آقای ابوترابی، جلالی، نادران، عباس پور و کاتوزیان بودیم.

شهردار تهران ادامه داد: ما پیش آقای هاشمی رفتیم و وقتی صحبت‌های ما را شنید گفت آقای موسوی همه چیز را به شما نگفته است و کف خواسته‌های او ابطال انتخابات است و خواسته‌های دیگر هم دارد، همان‌هایی که خودشان شب قبل خود خوانده خود را رئیس جمهور دانستند فردایش به رأی مردم اهانت کردند.

زاکانی افزود: تاریخ ۴۵ ساله به ما نشان داده هر جا مردم با اینها بودند گفتند مردم خوبند، وقتی نبودند بدترین حرف‌ها را زدند، اخیراً هم آقای جهرمی گفت طرفداران جناح مقابل یعنی کسانی که طرفدار جلیلی هستند طالبان هستند، واقعاً توهین بالاتر می‌شود به این ۹ میلیون رأی کرد؟ اینها مردم برایشان موضوعیت ندارد بلکه قدرت موضوعیت دارد. برای قدرت هر کاری می‌کنند لذا آزادی مستمسک اینهاست.

وی تصریح کرد: امام بیانیه‌ای دارند در دهه ۶۰ که ۸ ماده دارد و راجع به حریم خصوصی و عمومی افراد است، آزادی و صیانت از حریم خصوصی افراد را می‌شود آنجا فهمید و آن بیانیه که مختصات مکتب امام (ره) است ملاک ماست و با آن ملاک همه اینها متهم‌اند، زمانی اما م این بیانیه را دادند که اینها سر کار بودند و خرابکاری می‌کردند، اما امام جلوی آنها را گرفت، لذا اینها تمام قد جلوی آزادی ایستادند و دنبال اغوای مردم هستند.

شهردار تهران در خصوص فیلترینگ گفت: همین‌هایی که ۸ سال سر کار بودند و الان در ستاد آقای پزشکیان هستند، وقتی سامانه‌های خارجی و خدمات دهنده در امور اجتماعی و مردمی فعال شد دنبال نکردند تا مثل همه کشورها سرورها را داخل کشور بیاورند و با قاعده کشور ما کار کنند، هیچ جای دنیا اطلاعات مردمش را دست خارج نمی‌دهد، پس اینها ابتدا گام اول را غلط برداشتند و همین وزیر ارتباطات و امثال ایشان، بی تدبیری کردند، بعد گفتند فیلتر کنیم یعنی کار غلطشان را ریشه‌ای اصلاح نکردند، اگر مردم خاطراتی که ما از اینها میدانیم را بدانیم، به آنها رحم نمی‌کنند! بعد همین فرد جلسه گذاشت و دکان جدیدی به نام فیلترشکن باز کردند و بعد خودشان پهنای باند گرفتند و سرورها را در کشور همسایه ما گذاشتند و هم ظرفیت باند فروشی هم ظرفیت فیلترشکن فروشی راه انداختند.

زاکانی تاکید کرد: مردم نمی‌دانند اما چطور رویتان می‌شود به مایی که شما را می‌شناسیم این حرف‌ها را بزنید؟ کاسب فیلترشکن و پهنای باند خودتان هستید، شما سود می‌کنید و سرور در کشور شمال غرب ما گذاشتید، کدام آزادی؟ مرد هستید به پیام رسان های خارجی بگویید مانند قانون همه دنیا سرورها را داخل بیاورید و با پیام‌رسان های داخلی رقابت کنید، از آمریکا یاد بگیرید که تیک تاک را بخاطر قدم کج سر جای خود نشاند، تازه تیک تاک آموزش کارهای ضد امنیتی نمی‌داد، پس آزادی لقلقه زبان اینهاست، چرا میگوییم شهید رئیسی؟ زیرا او پرچمدار این آزادی بود و فیبر نوری را گسترش داد تا بستر را اصلاح کند و سرعت اینترنت ۵۰ برابر شود، آقای جلیلی هم می‌خواهد همین مسیر را برود و آزادی به معنای امکان حرف زدن را به مردم بدهد.

وی افزود: وقتی کارگرهای هپکو در دهه ۹۰ به خیابان آمدند چه کسی شروع به زدن کارگرها کرد؟ مگر نمی‌گویید آزادی و حق اعتراض؟ به چه علت در بودجه سال ۷۱ پول زیادی را به خرید وسایل ضد شورش اختصاص دادید تا مردم را بزنید و به خانه‌ها برانید؟ چون می‌خواستید اصلاح اقتصادی کنید و صراحتاً هم نماینده سازمان برنامه گفت مردم شورش می‌کنند و ما می‌خواهیم مثل آلمان اصلاح کنیم. ما در جنگ بیش از ۲۰۰ هزار شهید دادیم از کشورمان صیانت کردیم حالا می‌خواهیم مردم را بخاطر اصلاح اقتصادی بزنیم و به خانه بفرستیم. شما مدافع آزادی هستید؟ چرا به مردم دروغ میگویید؟

شهردار تهران با بیان اینکه آقای پزشکیان نمی‌تواند راه خود را از این جریان جدا کند گفت: نمی‌شود کسی بگوید من جدای از اطرافیانم هستم، برای چه به تو طمع کردند؟ پس تکلیف آزادی هم که مشخص است، منشور آزادی ما بیانیه ۸ ماده‌ای امام است و مدافع اساسی آن هم مقام معظم رهبری هستند. سال ۷۱ ما دانشجو بودیم که جریانی دنبال غیرسیاسی کردن دانشگاه بود، زیرا آقای هاشمی می‌گفت دانشگاه محل درس خواندن است نه کار سیاسی. حضرت آقا در دیدار دانشجویان فرمودند خدا لعنت کند آن افرادی را که می‌خواهند دانشگاه را غیرسیاسی کنند.

زاکانی ادامه داد: چه کسی آن تنگ نظری را ایجاد کرد که آقای خاتمی بتواند با شعار آزادی و جامعه مدنی روی کار بیاید؟ معلوم است که دولت سازندگی است، چه کسی در مقابل له شدن مردم و ضد آزادی بودن اینها ایستاد؟ رهبر معظم انقلاب. آقای خاتمی وقتی سال ۷۶ با آن شعارها پیروز شد در همان سال یک هفته قبلش آقای هاشمی در نماز جمعه صحبت عجیبی کرد و در سلامت انتخابات تشکیک کرد، سال ۸۴ با آقای هاشمی مصاحبه‌ای کردند که موجود است، گفتند شما اگر می‌ماندید و دوره سازندگی ادامه پیدا می‌کرد چه می‌کردید؟ گفت همین کاری که آقای خاتمی کرد را انجام می‌دادم! یعنی اینها در مسیر هم بودند نه در مقابل هم و الان دوستان اینها در ستاد آقای پزشکیان هستند.

وی بیان کرد: آقای جلیلی می‌خواهد برای مردم میدان را فراخ کند تا مردم حقشان را بگیرند، نکته بعدی عدالت است. عدالت با اشرافی‌گری و تبعیض نمی‌خواند، اولین جلسه‌ای که حضرت آقا با دولت آقای هاشمی داشتند هشدار دادند که مواظب باشید در دام اشرافی‌گری نیفتید، اما آن دولت اشرافی‌گری و تبعیض را در کشور نهادینه کرد، آقای هاشمی در نماز جمعه گفتند عدالت یعنی خلق ثروت صورت بگیرد و از سر ریز خلق ثروت به مستمندان بدهیم، یعنی همان ایده‌ای که در غرب دارد اجرا می‌شود، اما رهبر انقلاب صحبت از عدالتی می‌کردند که در آن خلق ثروت صورت می‌گیرد اما مردم شریک خلق ثروت هستند نه اعانه بگیر. در نهایت در اثر این مسیر فساد اقتصادی و رانت در کشور ما معنا پیدا کرد.

افشاگری زاکانی در مورد جزئیات پرونده کرسنت

شهردار تهران با اشاره به مسیر قراردادهای نفتی دوران آقای خاتمی گفت: خیانت بار ترین قراردادهای نفتی و گازی در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاده است، من نمی‌دانم چطور آقای پزشکیان رویش می‌شود نام آقای خاتمی را بیاورد؟ اساس حرف من این است که چه کسی کشور را غارت کرد؟ در کرسنت که یک مستندی هم تحت عنوان زالو در موردش پخش شد، ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار عدم النفع و ضرر به ایران زده است.

وی افزود: این قرارداد را آقای زنگنه در دولت آقای خاتمی امضا کرده است، در دولت آقای احمدی نژاد این دنبال شد تا فساد این قرارداد در دادگاه لاهه ثابت بشود و آن زمان من نماینده مجلس بودم و این موضوع در دادگاه لاهه در حال پیگیری بود اما دولت آقای روحانی پیش آمد و آقای روحانی قرار بود برای رأی اعتماد وزرای دولت به مجلس بیاید، من هم قرار بود به عنوان مخالف صحبت کنم و خدا را بابت این موضوع شاکرم، اما آن زمان اینگونه حرف زدن بسیار سخت بود، ما برای اینکه برویم وقت حرف زدن بگیریم، ما تا ۲ شب مباحثمان را جمع بندی کردیم، ۴ صبح بیدار شدیم و با آقای نادران و دهقان سه نفری به مجلس آمدیم، آن موقع هنوز اذان صبح نشده بود و کسی در مجلس نبود، یک کاغذ در محلی که اسامی نمایندگان موافق و مخالف را می‌نوشتند چسباندیم و اسامی خود را نوشتیم و امضا کردیم، بعد هم ایستادیم و نوبتی پای آن کاغذ پست دادیم تا کسی آن را جدا نکند.

شهردار تهران ادامه داد: ما مخالف آقای زنگنه و آخوندی بودیم، تا ساعت ۷ صبح پست دادیم، ۷ صبح کاغذ رسمی از هیئت رئیسه آمد و آن را چسباندند و ما اسامی را دوباره وارد کردیم و امضا کردیم، کار تمام شد و من مطمئن شدم که ۱۵ دقیقه سخنرانی دارم و قرار بود من در مورد آقای زنگنه صحبت کنم، من بخاطر دارم وقتی داشتم کارهایم را آماده می‌کردم تا برای سخنرانی بروم، نادران به اتاق من آمد و گفت بلند شو جمع کن برو! گفتم یعنی چه؟ گفت آقای لاریجانی بر خلاف نص صریح آئین نامه قرعه کشی کرد و تو را حذف کردند! درحالیکه ما در آئین نامه قرعه کشی نداشتیم، اما رئیس مجلس آئین نامه را زیر پا گذاشت و همه ما را با یک قرعه کشی حذف کرد! اسامی زیادی ریختند و عده‌ای هم اگرچه نامشان را به عنوان مخالف نوشته بودند اما می‌خواستند بروند آنجا وقت بگیرند.

زاکانی تصریح کرد: من رفتم ۷ دقیقه وقت گرفتم از نماینده سابق که وقتش را به من بدهد، در آن ۷ دقیقه من گفتم اگر آقای زنگنه وزیر نفت بشود ما در کرسنت باختیم، آقای روحانی گفت من دو ماه تحمل ندارم دولت داشته باشم اما زنگنه نباشد، او ژنرال من است! آقای زنگنه گفت من دو هفته‌ای مشکل را حل می‌کنم، الان سال ۱۴۰۳ است و ما سال ۱۳۹۲ صحبت کردیم، ۱۱ سال گذشته است، حاصلش این شد که ما محکوم شدیم، جریمه شدیم و الان این پرونده تبدیل به سرافکندگی برای ایران شد، اینها باید بروند محاکمه شوند نه اینکه الان سرشان را بالا بگیرند و بخواهند به صحنه بیایند.

وی اظهار کرد: باید محاکمه شوند، اصل ۴۹ قانون اساسی گفته هرکس خورده و برده بیخود کرده و باید برگرداند، برای چه با آقای جلیلی و رئیسی مخالف هستند؟ زیرا می‌خواستند این پول‌ها را به ملت بازگردانند. ما در شهرداری تهران که رفتیم در دو سال قبل ۱۳۰ هزار میلیارد پول شهرداری را برگرداندیم. در کشور این ۱۳۰ هزار میلیارد شوخی است، هزاران هزار میلیارد خورده‌اند و باید به ملت برگردانند اما الان آمده‌اند نگذارند. حق شما ملت نیست که فقیر باشید، من صحبت از عدالت می‌کنم، اما کشور ما دچار سرطان فساد است و این سرطان فساد را نمی‌شود آقای پزشکیان با افرادی که درون ستادهایش هستند بخواهد التیام کند، لذا من در مناظره گفتم کلاه سرتان می‌گذارند آقای پزشکیان، ۹ سال با ما در مجلس همکار بودی و بارها کلاه سرت گذاشتند.

شهردار تهران بیان کرد: آقای پزشکیان در برجام وارد کمیسیون برجام شد، یعنی یک ملتی به او وکالت داد در مجلس و مجلس به او در کمیسیون خاص برجام وکالت داد، فقط تلاششان این بود که برجام را کسی مطالعه نکند، بررسی نکند، ایشان بارها اظهار نظر کرد و من بارها پرسیدم آقای پزشکیان شما برجام را خواندی؟ می‌گفت نه من نخواندم، گفتم پس چطور جرأت کردی نمایندگی ملت را در بررسی این سند بر عهده بگیری‌؟ این عین بی مسئولیتی است، مثل اینکه ایشان جراح قلب است اما جرأت کند و ستون فقرات یا مغز عمل کند، این چیزی فراتر از بی مسئولیتی است، ایشان مسئول بود و در مسیر مسئولیتش خطای بزرگی را مرتکب شد و الان هم می‌خواهد همین کار را بکند.

زاکانی تاکید کرد: عدالت با فساد اقتصادی سازگار نیست، بیانیه ۸ ماده‌ای رهبر انقلاب در ۱۰ اردیبهشت سال ۸۰ به سران سه قوه از جمله آقای خاتمی فرمودند که بر علیه فساد قیام کنید، فساد هیچ خط قرمزی ندارد، آقای روحانی وقتی می‌خواستند با برادرش برخورد کنند، آقای فریدون برگشت گفت این خط قرمز من است و من اعلام جنگ می‌کنم! شما اشتباه کردید رئیس جمهور شدید وقتی چنین خط قرمزی دارید! آقای جهانگیری چرا برادر شما را گرفتند؟ از چه کسی رانت گرفت؟

وی افزود: موضوع بعدی رفاه است، آنچه ما از این جریان دیدیم این است که گشایش را برای خودشان و اطرافیانشان می‌خواهند نه مردم، دلایل مختلف دارد زیرا اولاً ناکارآمد هستند، در این ۴۵ سال چه کرده‌اند؟ شخص بارز اینها آقای روحانی است که وقتی ما میگوییم آقای پزشکیان دولت سوم روحانی است می‌گوید به من چه ربطی دارد؟ به شما چه ربطی دارد؟ اگر اینها نباشند که شما کسی نیستی! شما چه کارنامه‌ای داری؟ مجلس ششم می‌خواست شما را بخاطر مدیر نبودن استیضاح کند، همان زمان که در حوزه تخصص خودت بودی، لذا موضوع معیشت و مسکن لقلقه زبان اینهاست.

شهردار تهران اظهار کرد: دولتی که آقای رئیسی تحویل گرفت، با ۱,۳۰۰ میلیارد تومان بدهی بود، دولتی که آقای روحانی تحویل گرفت ۲۰۵ هزار میلیارد بدهی داشت، یعنی بدهیش را ۵ برابر کرد، نرخ رشد اقتصادی کشور را به ۰ رساند، امام فرمود من یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم اما اینها کاخ نشین شدند، شما اشتباهی آمدید! اگر به اسم کوخ نشین هم آمدید کاخ نشین شدید! چرا آقای رئیسی را نخواستند و امروز آقای جلیلی را نمی‌خواهند؟ می‌خواهند کوخ‌نشینان رشد نکنند، من دیروز آمارهای مناظره را دیدم، آقای پزشکیان آمارهای غلطی را ارائه می‌داد، خب کارشناسان به ایشان بگویند.

زاکانی در خصوص معنویت گفت: انقلاب ما آمد که معنویت را رشد بدهد، دین بنیان گذار این انقلاب است اما آقای روحانی گفت ما با بهشت مردم کاری نداریم، در اصل ۳ قانون اساسی مأموریت‌های دولت آمده و اینها برخلاف نص صریح قانون اساسی بر علیه معنویت شوریدند، درحالیکه جامعه ما معنوی است.

وی در باره پیشرفت کشور گفت: در دوره اینها فاجعه اتفاق افتاد، اولاً گفتند امکانات دولت مانع پیشرفت است و دولت باید چابک بشود، با واگذاری به خودشان! به جای خصوصی سازی اختصاصی سازی کردند، ناظر به کاآمدی و تلاش و پیشرفت آمارها معلوم است که چه بلایی سر کشور اوردن و همه چیز را خواباندند، وقتی ستاره خلیج فارس به دست فرزندان ما به نتیجه رسید موضوع تحریم بنزین بی نتیجه ماند، قرار بود به ما واکسن کرونا ندهند اما با غیرت ایشان دروازه ورود واکسن باز شد و خودمان هم ساختیم، قرار بود ماهواره نسازیم، سال‌ها دولت روحانی اجازه کار به جوانان ما نمی‌داد چون آمریکا نمی‌خواست، لذا مختصاتی که گفتم شما اسامی را کنار بگذارید، عمده کسانی که در این مختصات ضربات را به ما زدند متأسفانه همه در ستاد آقای پزشکیان هستند و از سوی دیگر آقای جلیلی خلاف این جریان را دنبال می‌کند تا از کشور گره گشایی کند.

کد خبر 768626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.