۸۳۰ زنجانی وام مشاغل خانگی دریافت کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در حمایت از مشاغل خانگی به ۸۳۰ متقاضی تسهیلات کم‌بهره پرداخت شد.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای افراد مستعد و کاهش حداکثری نرخ بیکاری در استان از اهداف و اولویت‌های مسئولان استانی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶ هزار شغل در استان ایجاد شد، افزود: اطلاعات مربوط به شغل‌های ایجاد شده در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می‌شود و از این طریق با روش‌های مختلفی مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه با پایش صورت گرفته به‌دنبال ایجاد اشتغال بر اساس ظرفیت و توانایی افراد هستیم، گفت: در این راستا حتی برای مشاغل خانگی و ایجاد شغل در این حوزه نیز سازوکار مشخصی تعریف شده است.

جعفری با اشاره به اینکه ۵۲۳ شغل در حوزه مشاغل خانگی برای اجرا تعریف شده است، افزود: بر همین اساس نسبت به احصای ظرفیت‌های استانی و ایجاد شغل اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال پیش ۸۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در استان وام مشاغل خانگی پرداخت شد، اضافه کرد: ۷۰۰ نفر از این افراد به‌صورت اشتغال مستقل و ۱۳۰ نفر نیز به‌صورت پشتیبان بودند که زمینه اشتغال ۶۶۵ نفر را فراهم کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد استان گفت: تولیدکنندگان فعال در قالب ۵۲ غرفه، محصولاتشان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

جعفری افزود: هدف اصلی در برگزاری این نمایشگاه، معرفی و شناساندن فعالان مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خُرد و آموزش آن‌ها در زمینه‌های مختلفی همچون استاندارد، بسته‌بندی و برندسازی است.

کد خبر 768584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.