شبی که صعودها بی‌دردسر بود

آخرین روز از مسابقات مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ با برتری ترکیه و هلند مقابل رقبا به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین روز از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ با انجام دو بازی به پایان رسید که حاصل آن صعود ترکیه و هلند به مرحله یک چهارم بود.

هلند ۳ _ رومانی ۰

این جدال آرام و کم‌موقعیت آغاز شد و به نظر می‌رسید که هر دو تیم قصد دارند ابتدا یکدیگر را محک بزنند، اما طولی نکشید که گودی خاکپو با حرکت انفرادی و پا به توپ خود فرصت گلزنی را برای هلند فراهم کرد.

این بازیکن در دقیقه ۱۹ با حرکت انفرادی و شوت زیبای خود دروازه رومانی را باز کرد تا شاگردان کومان خیلی زود نبض بازی را در دست بگیرند.

پس از به ثمر رسیدن گل نخست رومانی سعی در جبران نتیجه بازی داشت، اما بازیکنان این تیم در رسیدن به دروازه هلند ناموفق بودند.

در دقیقه ۲۵ ضربه سر خطرناک دیفرای بار دیگر دروازه رومانی را تهدید کرد که البته توپ این بازیکن از کنار دروازه بیرون رفت‌.

پس از آن در دقیقه ۳۵ دپای و رایندرز یک موقعیت خوب را برای هلند ایجاد کردند، اما تعلل رایندرز موجب شد این فرصت نیز برای لاله‌های نارنجی ثمری را در پی نداشته باشد.

حملات هلند به سمت دروازه رومانی در نیمه نخست ادامه‌دار بود، اما شوت ژاوی سیمونز در دقیقه ۴۳ راه به چارچوب دروازه حریف نداشت.

در نیمه دوم نیز شاگردان کومان تیم برتر میدان بودند و دپای در دقیقه ۵۰ نخستین موقعیت خطرناک هلند را ایجاد کرد که البته شوت این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دروازه حریف بیرون رفت.

رومانی در این نیمه نیز حرفی برای گفتن نداشت و تیرک دروازه این تیم در دقیقه ۵۷ توسط فن‌دایک به لرزه درآمد.

بازیکنان هلند در ۴۵ دقیقه دوم مسابقه توپ و میدان را در اختیار گرفته بودند و یکی پس از دیگری حمله‌های متعددی را روی دروازه حریف خود ایجاد می‌کردند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه‌ای را در پی نداشت.

هرچند دونیل مالن در دقیقه ۸۲ دومین گل لاله‌های نارنجی را به ثمر رساند و در دقیقه ۲+۹۰ نیز با دبل خود یک پیروزی پر گل را برای هلند رقم زد؛ در نهایت این جدال با برتری شاگردان کومان به پایان رسید.

شبی که صعودها بی دردسر بود

ترکیه ۲ _ اتریش ۱

آخرین جدال مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ با برتری زود هنگام ترکیه آغاز شد.

شاگردان مونتلا ثانیه‌هایی پس از به صدا در آمدن سوت شروع بازی حمله‌ای را به سمت دروازه اتریش تدارک دیدند که حاصل آن یک کرنر بود.

در دقیقه یک مریح دمیرال از شلوغی محوطه جریمه اتریش و ناهماهنگی مدافعان این تیم نهایت استفاده را برد و با یک ضربه بغل پا نخستین گل تیم خود را به ثمر رساند.

این دیدار که از همان ابتدا هجومی بود در دقیقه سه موقعیت جدی دیگری را به خود دید، درست جایی که سابیترز با یک شوت قصد داشت گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه وی به شکلی خطرناک از کنار دروازه ترکیه بیرون رفت.

نکته جالب توجه این است که پس از این دو موقعیت آتش حمله هر دو تیم فرو کش کرد و بازیکنان سعی داشتند توپ و میدان را اختیار بگیرند.

نیمه‌نخست این جدال پس از دقایق ابتدایی کم‌موقعیت دنبال شد و در سی دقیقه پایانی شاهد چرخش توپ در میانه میدان و کارهای ترکیبی بازیکنان بودیم،
به همین دلیل رویارویی دو تیم در نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر ترکیه به پایان رسید.

نیمه دوم به مراتب هجومی‌تر از ۴۵ دقیقه ابتدایی دنبال شد، چراکه اتریش با هدف جبران گل‌خورده پا به میدان گذاشت و ترکیه نیز به‌دنبال افزایش اختلاف گل بود.

شاگردان مونتلا همچون نیمه نخست خیلی زود موفق شدند، دومین گل خود را به ثمر برسانند.

مریح دمیرال در دقیقه ۵۹ درست جایی که داور به سود ترکیه کرنر اعلام کرده بود موفق شد با یک ضربه سر دومین گل خود و ترکیه را به ثمر برساند.

پس از اینکه اختلاف نتیجه به دو گل رسید بازیکنان اتریش سبکی هجومی را در پیش گرفتند تا بتوانند گل‌های خورده را جبران کنند، به همین دلیل موقعیت‌های نصفه‌ونیمه‌ای را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند که البته هیچ‌کدام از آن‌ها راه به چارچوب دروازه ترکیه نداشت.

در نهایت تلاش شاگردان رانگنیک در دقیقه ۶۶ جواب داد و گرگوریش موفق شد با یک ضربه بغل پا در شلوغی محوطه جریمه ترکیه نخستین گل تیم خود را به ثمر برساند.

در ادامه هر دو تیم یک بازی پایاپای را از خود به نمایش گذاشتند و بیشتر شاهد چرخش توپ در میانه میدان بودیم تا اینکه در دقیقه ۷۹ سابیترز موقعیت خوب گلزنی برای اتریش را در نزدیکی محوطه جریمه ترکیه از دست داد.

ده دقیقه جدال دو تیم بدون موقعیت ویژه‌ای دنبال شد و در نهایت این مسابقه با نتیجه دو بر یک به سود ترکیه به پایان رسید.

شبی که صعودها بی دردسر بود

کد خبر 768541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.