دوران بازدید رایگان از موزه‌های بریتانیا به سر آمد

مدیران موزه بریتانیا با ارائه پیشنهاد دریافت هزینه ورودی از بازدیدکنندگان خارجی این موزه و دیگر بخش‌های فرهنگی کشور خواهان پایان دوره بازدید رایگان از گنجینه‌های فرهنگی بریتانیا شدند تا از ازدحام بیش‌ از حد جمعیت و صفوف طولانی در این ناحیه بکاهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مدیران مؤسسات فرهنگی بریتانیا خواهان دریافت هزینه بازدید از بازدیدکنندگان خارجی گنجینه‌های فرهنگی کشور هستند. این پیشنهاد برای موزه بریتانیا، تیت مدرن و موزه علم بریتانیا عنوان شده است و در صورت تصویب به سنت دیرینه بریتانیا مبنی بر دسترسی آزاد به گالری‌های عمومی صرف‌نظر از ملیت افراد پایان می‌دهد.

طبق پیشنهاد ارائه‌شده، بازدیدکنندگان خارجی بالای ۲۵ سال موزه‌ها و گالری‌های بریتانیا باید ۳۰ پوند هزینه ورودی بپردازند. گالری‌های برگزارکننده نمایشگاه‌های تخصصی یا نمایش‌های پرفروش نیز در صورت تصویب پیشنهاد یادشده برای همه بازدیدکنندگان، داخلی یا خارجی، هزینه‌ای تعیین خواهند کرد و بازدیدها همچنان برای همه افراد زیر ۲۵ سال از هر ملیتی رایگان خواهد بود.

دوران بازدید رایگان از موزه‌های بریتانیا به سر آمد

دریافت هزینه ورودی برای بخش‌های فرهنگی، امری رایج در کشورهای سراسر جهان است. در حال حاضر موزه لوور فرانسه در پاریس از هر بازدیدکننده بزرگسال ۲۲ یورو، موزه آکروپولیس یونان در آتن ۱۵ یورو و موزه متروپولیتن نیویورک ۳۰ دلار (۲۸ یورو) هزینه دریافت می‌کند.

پول نقد جمع‌آوری‌شده از این طریق برای تضمین پایداری طولانی‌مدت موزه‌ها به‌عنوان بخش‌های مهم فرهنگی هر کشور حیاتی است. این پول همچنین به کاهش قیمت بلیت برای نمایشگاه‌های ویژه موزه بریتانیا و کاهش ازدحام بیش از حد بازدیدکنندگانی کمک می‌کند که اغلب در اطراف ساختمان مرکزی موزه لندن دیده می‌شوند. سال گذشته موزه بریتانیا با بیش از پنج میلیون بازدید که حاکی از افزایشی ۴۲ درصدی نسبت به ۲۰۲۲ است، پربازدیدترین جاذبه کشور بود.

دوران بازدید رایگان از موزه‌های بریتانیا به سر آمد

کد خبر 768537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.