اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خسارت سیل مازندران

استاندار مازندران با اشاره به تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومانی اعتبار در بخش اول خسارت سیل از محل تملک و دارایی، از تلاش و پیگیری برای تامین اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه بودجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری امشب_سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در دیدار مردمی با سیل‌زدگان غرب استان واقع در نوشهر با بیان اینکه مازندران شاهد تغییرات نزولات جوی در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان به همراه بارش‌های شدید بوده که باعث آسیب دو نقطه از این استان شد، اظهار کرد: این سیلاب یک نقطه در جاده چالوس منطقه مرزن‌آباد و نقطه دیگر به همراه مصالح زیاد و گل‌ولای در جاده سوادکوه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مدت سیلاب‌ها به زیرساخت‌ها، اراضی کشاورزی و دامداری آسیب رسانده که برآورد اولیه با بررسی‌های لازم و مأموریت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران انجام شده است، افزود: با توجه به پیش‌بینی از سوی سازمان مدیریت بحران اعتباری برای جبران خسارت بخشی برای رامسر تا نوشهر و بخش دیگر برای سیل بزرگ سوادکوه اختصاص یافته است.

استاندار مازندران مطرح کرد: بخش اول میزان این اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است که از محل اعتبار تملک و دارایی برای زیرساخت‌ها خواهد بود.

نوری میزان اعتبار برای خسارت غرب استان را حدود ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش دیگری از تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه‌ریزی بودجه مدنظر است که با برآورد ۴۷۰ میلیارد تومانی وزارت کشور در حال پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی بازدید دو نفر از معاونین وزارت جهاد به این استان و مناطق آسیب‌دیده سیلاب بخشی از اعتبار برای احیای طرح تنفس جنگل و راه‌های بین مزارع انجام شد تا پس از بازدید و بررسی‌های لازم برآورد نهایی اعلام شود.

نماینده دولت سیزدهم در مازندران با تاکید بر اینکه با وجود ابراز رضایت از افزایش نزولات جوی اما متأسفانه شاهد خسارت جبران‌ناپذیری چون فوت چند نفری از هم‌وطنان بودیم، اظهار داشت: امیدواریم با تمهیدات اساسی از سوی آبخیزداری و آب منطقه‌ای و جنگل‌داری باید برنامه‌هایی انجام داد تا از این نزولات بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های لازم و خسارت‌ها از جاری شدن سیلاب و مصالح در سوادکوه تمام امکانات و توانمندی‌ها به‌کار گرفته می‌شود تا جبران خسارت صورت گیرد.

نوری با اشاره به انتخابات پیش‌رو با اعلام بر برخورداری مازندران در بالاترین میزان میانگین مشارکت مردمی بیان و خاطرنشان کرد: طبق گفته‌های مقام معظم رهبری بر چهار اصل سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در برگزاری انتخابات، در این استان تمهیدات لازم فراهم شده است.

این مسئول با بیان اینکه در دور دوم انتخابات با همان تعداد شعبات یعنی سه هزار و ۲۲۸ صندوق اخذ رأی در ۵۹ حوزه آماده برگزاری انتخابات در روز جمعه پانزدهم خواهد بود، گفت: روستاهای مازندران با ۵۵ درصد شعب و ۶۸۰ شعبه اخذ رأی سیار است.

نوری با اشاره به اینکه مشارکت این استان همانند حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و پایین نیامده اگرچه باید ظرفیت را افزایش داد، تصریح کرد: در بخش رقابت نیز زمینه‌های لازم در ستادها فراهم شده و رؤسای کاندیدا رفاقتی و رقابتی به تبلیغات می‌پردازند.

کد خبر 768513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.