چهره‌های موفق حوزه ایثارگری کشور به جامعه معرفی شوند

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: باید چهره‌های موفق حوزه ایثارگران در کشور شناسایی و خوبی به جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم عصر امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در گردهمایی اعضای تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک برگزار شد اظهار کرد: جامعه ایثارگری، چهره‌های موفق و شاخص زیادی را تقدیم جامعه کرده است، باید موفق‌های حوزه ایثارگران در کشور به خوبی به جامعه معرفی شوند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، وظیفه ما، دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و در حال حاضر هم وظیفه داریم تا زمینه توسعه کشور را در همه زمینه‌ها فراهم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: تشکل‌های ایثارگری باید استعدادهای نهفته جامعه ایثارگر کشور را شناسایی، معرفی و چهره‌سازی کند.

موسوی مقدم با بیان اینکه نقش تشکل‌های ایثارگری بسیار اثرگذار است، افزود: تلاش‌های این قشر در خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگر جای قدردانی دارد، تشکل‌های ایثارگری افراد نخبه و اثرگذار هستند که از مدارک تحصیلی بالایی برخوردارند.

وی اظهار کرد: تشکل‌های ایثارگری از توان، لیاقت و شایستگی‌های لازم برخوردارند به همین دلیل نباید صرفاً صنفی باشند، باید در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم فعالیت گسترده داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه در کشور ۱۳۰ تا ۱۴۰ تشکل ایثارگری فعال است، گفت: این تشکل‌ها می‌توانند یک تشکل مرکزی و یک حزب بزرگ سیاسی و فرهنگی تشکیل دهند.

موسوی مقدم ادامه داد: تشکل‌های ایثارگری در اجرای بسیاری از قوانینی که تصویب شده، اما در دستگاه‌های اجرایی معطل مانده، می‌توانند با رایزنی و پیگیری اثرگذار باشند، این تشکل‌ها باید نقد سازنده داشته و مجموعه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، جهت‌گیری ویژه داشته باشد.

برگزاری دومین کنگره شهدای استان مرکزی

فرزاد مخلص‌الائمه اظهار کرد: برگزاری دومین کنگره شهدای استان و قدردانی از مادران و همسران شهدا در دستور کار قرار دارد. باید تلاش شود تا خدمات بیشتری به جامعه ایثارگر که حق بزرگی به گردن همه دارند، ارائه شود.

وی افزود: انتظار می‌رود اقشار مختلف مشارکت حداکثری در انتخابات جمعه پیش رو داشته باشند و آگاهانه رئیس جمهوری اصلح را برگزینند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امید و اعتماد مردم به دلیل ۱۰ سال تعطیلی کشور و عدم استفاده از فرصت‌ها کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید تمام تلاش خود را برای احیای امید و ترمیم اعتماد عمومی در جامعه به کار گرفت.

مخلص‌الائمه ادامه داد: شهید جمهور موفقیت‌های بسیاری در این زمینه کسب کرد، اما نیاز به فرصت‌های بیشتر بود که حاصل نشد.

وی اضافه کرد: جمعه پانزدهم تیر روز انتخاب مجدد است و مردم تلاش کنند با انتخاب صحیح فردی را انتخاب کنند تا راه شهید جمهور تداوم یابد.

فعالیت ۲۰ گروه در قالب گروه‌های جهادی و خادم یاران شهدا

رضا ربیعی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم از فعالیت حدود ۲۰ گروه در قالب گروه‌های جهادی و خادم یاران شهدا و موکب‌ها در زمینه فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، ورزشی، بهداشت و درمان، علمی و آموزشی خبر داد و اظهار کرد: عمده فعالیت آنها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از ظرفیت موجود در جامعه ایثارگری است.

وی افزود: فعالیت دیگر مشارکت در ارائه خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی مددکاری، اجرای طرح سپاس و فعالیت در حوزه بهداشت و درمان است.

کد خبر 768461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.