فرهنگ ایثار و شهادت موجب بالندگی انقلاب اسلامی است

استاندار مرکزی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، موجب بالندگی انقلاب اسلامی و تقویت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی اظهار کرد: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یک رسالت و وظیفه همگانی و نیازمند برنامه راهبردی است.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت با سایر مؤلفه‌های فرهنگی گره خورده و همه باید وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، موجب بالندگی انقلاب اسلامی و تقویت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: دولت سیزدهم به تقدیر الهی سه ساله پایان یافت و فرصت برای تبیین اقدامات در حوزه‌های مختلف وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: هر دولتی حداقل شش تا هشت ماه وقت برای معرفی دستاوردهای خود در نظر می‌گیرد اما دولت سیزدهم تنها در چهل روز و با رخت عزای رئیس جمهور فرصت داشت تا برنامه‌های خود را تبیین کند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه هر اقدام و تلاش انجام شده، توشه و ذخیره خوبی برای آخرت است، ادامه داد" اگر کوتاهی صورت گرفته باشد، باید در محضر خدا، شهدا و خانواده شهدا پاسخگو باشیم.

فرهنگ ایثار و شهادت باید به صورت ویژه دنبال شود

غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی اظهار کرد: تاکنون برنامه‌های فاخری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی انجام شده است و این مهم به جد دنبال می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در راستای ترویج حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کنگره ملی شهدای استان مرکزی در سال ۹۸ برگزار شد.

کریمی ادامه داد: ساختار خوبی برای این کنگره در نظر گرفته شده و الگویی برای تمام استان‌های کشور شد.

وی تاکید کرد: سالانه ۴۰ هزار دانش‌آموز، سه هزار دانشجو و حدود سه هزار نفر از دیگر اقشار جامعه از موزه دفاع مقدس استان بازدید می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: ۷۲ یادمان شهدا در استان مرکزی وجود دارد که ۴۵ یادمان آن ساخته و مابقی در حال احداث است.

برگزاری ۴۰۰۰ یادواره و اجلاسیه شهدا در استان مرکزی

رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم گفت: حدود چهار هزار مراسم یادواره و اجلاسیه شهدا در طول سه سال دولت سیزدهم در این استان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: ۳۹ هزار دیدار توسط خادمین شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستگاه‌های اجرایی، یگان‌های نظامی و انتظامی، استاندار، نماینده ولی‌فقیه و میهمانانی که به استان مرکزی سفر داشتند، در طول سه سال دولت سیزدهم انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمینه حفظ و توسعه سلامت روح و روان، ۱۱۰ اعزام با حدود ۲۰ هزار ایثارگران به اردوهای فرهنگی، ورزشی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی انجام شده است.

کد خبر 768442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.