موج گرما کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، ضمن تاکید بر هشدار هواشناسی سطح زرد، با افزایش دمای روزانه و گرمتر شدن هوا به صورت میانگین از سه تا پنج درجه سانتی‌گراد مواجه خواهیم بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: با توجه به بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده آسمان استان کردستان در بیشتر ساعات روز صاف و آفتابی و در بعدازظهرها وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز برای شمال استان‌های بیجار و دیواندره افزایش ابر و احتمال وقوع رگبار پراکنده دور از انتظار نیست، افزود: امروز و فردا به واسطه جریانات غربی امکان انتقال غبار به استان و کاهش نسبی کیفیت هوا به خصوص برای نوار غربی استان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از لحاظ دمایی طی ۴۸ ساعت آینده تغییرات دمایی محسوس نیست، اما از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده ضمن تاکید بر هشدار هواشناسی سطح زرد، با افزایش دمای روزانه و گرم‌تر شدن هوا مواجه خواهیم بود.

پناهی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای شبانه‌روزی استان به طور میانگین سه تا پنج درجه سلسیوس افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا و وزش باد در روزهای جمعه و شنبه امکان وقوع و گسترش آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان وجود دارد.

کد خبر 768391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.