از قهرمانی مردان تکواندوی ایران تا نقش‌آفرینی اجتماعی با مشارکت رأی‌اولی‌ها در انتخابات

ایمنا از قهرمانی مردان تکواندوی ایران در جام جهانی کره جنوبی، سهم ۴۱ درصدی زنان از اشتغال در دولت شهید رئیسی، رشد ۳۰۴ درصدی واحدهای نوسازی شده در دولت سیزدهم، بررسی شیوه‌های مدیریت مصرف برق خانگی در ایران و جهان و ‏‬ نقش‌آفرینی اجتماعی با مشارکت رأی‌اولی‌ها در انتخابات در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ قهرمانی مردان تکواندوی ایران در جام جهانی کره جنوبی می‌رویم، در ادامه نیز سهم ۴۱ درصدی زنان از اشتغال در دولت شهید رئیسی و ‏اقدامات‬ انجام شده برای زنان در دولت سیزدهم مطرح شده است، همچنین رشد ۳۰۴ درصدی واحدهای نوسازی شده در دولت سیزدهم، تحلیل و بررسی شیوه‌های مدیریت مصرف برق خانگی در ایران و جهان و ‏‬ نقش‌آفرینی اجتماعی و تعیین سرنوشت کشور با مشارکت رأی‌اولی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

قهرمانی مردان تکواندوی ایران در جام جهانی کره جنوبی

قهرمانی مردان تکواندوی ایران در جام جهانی کره جنوبی

جام جهانی ۲۰۲۴ تکواندو به صورت تیمی از دوشنبه یازدهم تیر با حضور تیم‌هایی از مراکش، ساحل عاج، چین، هند، ایران و کره جنوبی به عنوان میزبان این رقابت‌ها در شهر «چانچئون» آغاز شد که تیم ملی مردان کشورمان مقتدرانه توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

در این مسابقات در رقابت‌های بخش تیمی مردان تیم ملی ایران در مبارزه نخست به مصاف ساحل عاج رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۷۵ بر ۳۰ و ۱۴۰ بر ۸۰ (امتیازات به صورت تیمی محاسبه می‌گردد) به برتری رسید و راهی فینال شد، در دیدار نهایی نیز ملی‌پوشان شایسته کشورمان برابر کره جنوبی ۱۷۵ بر ۱۱۵ و ۱۴۰ بر ۷۰ پیروز شدند و جام قهرمانی را برای دومین دوره متوالی بالای سر بردند.

تیم‌های مراکش و ساحل عاج برای کسب رتبه سوم به مصاف یکدیگر رفتند که نهایت تیم مراکش به نشان برنز دست یافت، تیم ملی ایران با ترکیب مهدی عابدینی، محمدحسین یزدانی، علی خوش‌روش و ابوالفضل زندی در گروه مردان با مربیگری رضا ایمان‌زاده در این رقابت‌ها حاضر شد.

سهم ۴۱ درصدی زنان از اشتغال در دولت شهید رئیسی

سهم ۴۱ درصدی زنان از اشتغال در دولت شهید رئیسی / ‏اقدامات‬ انجام شده برای زنان در دولت سیزدهم

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال و ۱۰ ماه گذشته موانع ارتقای پست بانوان در دستگاه‌های اجرایی و مداخله در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را رفع کردیم، شخص رئیس‌جمهور نیز تعدادی از بانوان را در شوراهای عالی تصمیم‌گیری منصوب کرد، در این دوره ارتقای پست مشاوران زن به هم‌ترازی معاون وزیر و مدیرکل انجام شد، همچنین دستگاه‌های اجرایی ملزم به مشارکت در شوراهای عالی تصمیم‌گیری شدند و از حالت تشریفاتی خارج شدند.

وی افزود: در آغاز این‌طور شایعه کردند که رئیس‌جمهور برای زنان محدودیت ایجاد می‌کند، اما یک درصد تکلیفی دستگاه‌ها برای نخستین بار به بانوان اختصاص یافت، مصوبات استانی برای نخستین بار و بیمه‌های خاص بانوان از جمله بیمه شیردهی و بیمه زنان باردار و سبدهای غذایی برای کودکان و زنان باردار، بیمه کودکان زیر هفت سال، بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار برای اولین بار در دولت آیت‌الله رئیسی اجرا شد، بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند از روستاها آغاز شد و امیدوارم به مرور تمام زنان دارای فرزند را شامل شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: در حوزه اشتغال بانوان و زنان سرپرست خانواده، طرح ملی کسب و کار پایدار خانواده‌محور با موفقیت اجرا شد، این اقدام دولت موجب حضور جدی‌تر بانوان در عرصه‌های اجتماعی شد، ۴۱ درصد از ۲.۶ میلیون شغل ایجاد شده در دولت شهید رئیسی به بانوان اختصاص یافت، در این دولت تسهیلات مشاغل خانگی که ۸۰ درصد آن به بانوان پرداخت می‌شود ۲۵ برابر شد، صدور مجوزها تسریع شد و مراحل الکترونیکی کار باعث کاهش دو درصدی بیکاری و افزایش یک درصدی مشارکت اقتصادی بانوان در اقتصاد خانواده شد.

رشد ۳۰۴ درصدی واحدهای نوسازی شده در دولت سیزدهم

رشد ۳۰۴ درصدی واحدهای نوسازی شده در دولت سیزدهم

محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست خبری که با موضوع گزارشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برگزار شد، اظهار کرد: بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده به تمام شهرها ابلاغ شد و نزدیک به ۳۰۰ شهر بسته تشویقی را اجرا کردند.

وی افزود: نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری در دولت سیزدهم عرصه رکوردشکنی و رشدهای فراوانی بود؛ تعداد واحدهای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۳۰۴ درصدی یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بیان رکوردشکنی‌های دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده توضیح داد: میانگین صدور پروانه در بافت‌های فرسوده با میانگین هشت سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت، رقم واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ هزار و ۳۰۰ واحد رسید و رکورد سال‌ها و دهه‌های گذشته را شکست.

تحلیل و بررسی شیوه‌های مدیریت مصرف برق خانگی در ایران و جهان

تحلیل و بررسی شیوه‌های مدیریت مصرف برق خانگی در ایران و جهان

بررسی‌ها نشان می‌دهد در کشورهای مختلف برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی از سیاست‌های متفاوتی استفاده می‌شود درحالی‌که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته از استراتژی قیمت‌گذاری اوج مصرف برای کاهش برق خانگی استفاده می‌کنند، در ایران تلاش می‌شود تا از روش‌های ترکیبی برای تحقق این مهم استفاده شود.

به نقل از وزارت نیرو، الگوی مصرف برق در ایران در ماه‌های غیرگرم سال برای کل کشور ۲۰۰ کیلو وات ساعت در ماه و در فصل گرم سال متناسب به مناطق جغرافیایی از ۳۰۰ کیلو وات ساعت در مناطق عادی، ۴۵۰ کیلو وات ساعت در مناطق گرمسیر چهار، ۶۰۰ کیلو وات ساعت در مناطق گرمسیر سه، ۱۵۰۰ کیلو وات ساعت در مناطق گرمسیر دو و ۲۵۰۰ کیلو وات ساعت در مناطق گرمسیر یک متغیر است.

با اینکه مصرف برق مشترکان در چارچوب الگو مشمول تعرفه‌های یارانه‌ای (حدوداً ۱۵۰ تومان در هر کیلووات ساعت) می‌شود و با هزینه واقعی انرژی با احتساب سوخت نیروگاهی (بالای ۳ هزار تومان در هر کیلووات ساعت) فاصله بسیار زیادی دارد، اما مشترکانی که مازاد از الگوی مصرف منطقه محل زندگی برق مصرف کنند، مشمول تعرفه‌های پلکانی می‌شوند.

نقش‌آفرینی اجتماعی و تعیین سرنوشت کشور با مشارکت رای اولی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری

نقش‌آفرینی اجتماعی و تعیین سرنوشت کشور با مشارکت رأی‌اولی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری

اکبر رحمتی، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان در نشست دانش‌آموزان رأی‌اولی با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار کرد: دانش‌آموزان رأی‌اولی در شرایطی قرار گرفته‌اند که باید دو انتخاب مهم را در پیش بگیرند و ضمن اینکه برای شرکت در کنکور سراسری آماده می‌شوند، به عنوان دانش‌آموزان رأی‌اولی در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولویت دانش‌آموزان کنکور بود، اما یکی دیگر از اولویت‌های خود را نقش‌آفرینی اجتماعی و تعیین سرنوشت آینده کشور دانستند، افزود: در کنار اهمیت حضور در روز جمعه و شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، حضور آگاهانه و انتخاب صحیح اهمیت دارد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان عنوان کرد: برای انتخاب مدرسه مناسب درباره آن مدرسه تحقیق می‌کنیم تا بتوانیم در مدرسه‌ای مناسب ثبت‌نام کنیم، در حال حاضر نیز می‌خواهیم در سطح ملی رئیس‌جمهور را انتخاب کنیم و کشور را به دست او بدهیم تا کشوری با این وسعت و قومیت‌های مختلف را اداره کند و در سطح جهانی و بین‌الملل نظام جهانی اسلامی و نظام تشیع را به جهان معرفی کند.

رحمتی با اشاره به اینکه کشور ایران کشوری است که بیشترین دشمنان را نسبت به کشورهای دیگر دارد، چراکه می‌خواهد حکومت عدل الهی را ترویج کند، گفت: این انتخابات بسیار ارزشمند و مهم است، امیدواریم سربلند از این انتخابات خارج شویم.

کد خبر 768356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.