تولید ۴۵۰ هزار تن گوجه‌ فرنگی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید بیش از ۴۵۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در سال زراعی جاری در مزارع این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در جلسه الگوی کشت گوجه‌فرنگی اظهار کرد: استان قزوین برای استفاده از ارقام جدید، روش‌های نوین و کشت در سایبان توانسته عملکرد بالایی در مزارع داشته باشد.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح کشت در سایبان افزود: حفظ رطوبت خاک، جلوگیری از شدت تابش نور خورشید، کاهش مصرف آب و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه از جمله تگرگ، رگبار و باران‌های تند و جلوگیری از ورود آفات و پرندگان، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش قدرت رشد گیاه و افزایش مدت زمان برداشت اقتصادی از مزایای مهم این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشت محصول با روش سایبان همچون کشت محصولات گلخانه‌ای انجام می‌شود و هزینه‌ها با افزایش تولید کاهش پیدا می‌کند؛ سال جاری بر اساس برنامه ابلاغی و الگوی کشت ۵۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.

عطایی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۴۵۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از این مزارع تولید شود که بیش از پنج درصد تولید آن در فصل پاییز خواهد بود.

کد خبر 768309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.