صعود پرتغال به یک‌چهارم در ماراتن پنالتی‌ها

تیم فوتبال پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ موفق شد، اسلوونی را در ضربات پنالتی شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته دو تیم پرتغال و اسلوونی به مصاف یکدیگر رفتند.

جدال آن‌ها در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و در نهایت پرتغال در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر صفر از سد اسلوونی گذشت.

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های پرتغال و اسلوونی

ورزشگاه: دویچه بانک پارک

داور: دنیله اورساتو

اخطار: درکاسیچ (دقیقه ۳۲) اسلوونی، کارمیکنیچ (دقیقه ۳۷) اسلوونی

ترکیب اولیه تیم پرتغال:

دیگو کاستا، مندز، په‌په، دیاز، کانسلو، پالینیا، ویتینیا، لیائو، فرناندز، سیلوا و رونالدو

سرمربی: مارتینز

ترکیب اولیه اسلوونی:

اوبلاک، کارنیسنیک، درکاسیچ، بیجول، بالکووچ، استویانوویچ، چرین، السنیک، ام‌لاکار، اسپورار و ششکو

سرمربی: ماتیاژ کک

شرح بازی:

پرتغال در این بازی پس از به صدا در آمدن سوت آغاز مسابقه حملات متعددی را روی دروازه حریف خود ایجاد کرد.
نخستین و جدی‌ترین موقعیت این تقابل در دقیقه پنج توسط شاگردان مارتینز ایجاد شد، اما ضربه نه‌چندان مناسب لیائو راه به چارچوب دروازه اسلوونی نداشت.

پس از این موقعیت یاران رونالدو توپ و میدان را در اختیار گرفتند و سعی داشتند به دروازه حریف خود نزدیک شوند، اما هیچ‌کدام از موقعیت‌های آن‌ها تبدیل به گل نمی‌شد.

در دقیقه ۳۳ قاضی میدان به سود ناوبرها ضربه ایستگاهی اعلام کرد تا رونالدو فرصت گلزنی برای تیم خود را پیدا کند، اما شوت مستقیم این بازیکن با اختلاف اندک از بالای دروازه اسلوونی بیرون رفت.

پس از فرصت سوزی رونالدو بازی به صورت یک‌طرفه در اختیار تیم پرتغال بود و اسلوونی سعی داشت از طریق ضد حمله به دروازه حریف خود نزدیک شود که البته شاگردان کک در این امر ناموفق بودند.

در دقیقه ۴۵ پالینیا با یک شوت زمینی دروازه حریف را تهدید کرد، اما ضربه این بازیکن نیز راه به چارچوب دروازه اسلوونی نداشت.
در نهایت نیز تقابل دو تیم در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

پرتغال در نیمه دوم بار دیگر به‌عنوان تیم برتر پا به میدان گذاشت و نخستین موقعیت جدی خود در این نیمه را در دقیقه ۵۴ ایجاد کرد جایی که رونالدو با شوت سنگین و مستقیم خود از روی ضربه ایستگاهی فرصت گلزنی را داشت، اما ضربه این بازیکن توسط اوبلاگ مهار شد.
طولی نکشید که حرکت انفرادی کانسلو تیم پرتغال را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما پاس رو به عقب وی برای فلیکس و ضربه این بازیکن ثمری را در پی نداشت.
در دقیقه ۶۶ اسلوونی پس از مدت‌ها موفق شد یک موقعیت جدی را روی دروازه حریف خود ایجاد کند، اما ضربه ششکو در موقعیت تک‌به‌تک با سنگربان پرتغال بیرون رفت.

در دقیقه ۸۸ رونالدو تا آستانه باز کردن دروازه اسلوونی رفت، اما در موقعیت تک‌به‌تک اوبلاگ توپ را از دست داد تا نتیجه بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه مشخص شود.
دیدار دو تیم در وقت‌های اضافه نیز با برتری آماری پرتغال دنبال شد، اما هیچ‌کدام از موقعیت‌های این تیم راه به چارچوب دروازه اسلوونی نداشت، حتی اوبلاگ در دقیقه ۱۰۵ پنالتی رونالدو را مهار کرد تا این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه نیز با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نهایت شاگردان مارتیز در ماراتن پنالتی‌ها موفق شدند، اسلوونی را با نتیجه سه بر صفر شکست دهند و راهی یک چهارم نهایی شوند.

کد خبر 768215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.