ساماندهی پروژه‌های گردشگری بهره‌مند از اراضی ملی در استان اردبیل

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ساماندهی پروژه‌های بهره‌مند از اراضی ملی با فعالیت کمیته پایش استانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، نگار سریع‌الاطلاق اظهار کرد: ساماندهی و نظارت بر پروژه‌های گردشگری با تاکید بر پروژه‌هایی که از اراضی ملی استفاده می‌کنند در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی و به تبع آن اداره کل میراث‌فرهنگی استان قرار دارد و کمیته پایش استانی در این راستا فعالیت می‌کند.

وی افزود: هدف این کمیته ساماندهی و نظارت بر فرآیند اجرای تأسیسات گردشگری از مرحله صدور موافقت اصولی یا موافقت‌نامه تأسیس تا مرحله صدور پروانه بهره‌برداری است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل بیان کرد: شناسایی، دسته‌بندی و ایجاد بانک اطلاعاتی از پروژه‌های گردشگری استان که از اراضی ملی استفاده کرده‌اند، در حال اجرا هستند و بررسی موانع موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها از جمله اقدامات کمیته پایش است.

سریع‌الاطلاق با اشاره به لزوم حفاظت از اراضی ملی، ادامه داد: همچنین کمیته پایش پروژه‌هایی را که پیشرفت فیزیکی لازم را نداشته و دچار تعلل در اجرا هستند، شناسایی کرده و به منظور خلع ید یا کاهش مساحت عرصه واگذار شده اراضی ملی به امور اراضی معرفی می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی اداره کل میراث‌فرهنگی حمایت از پروژه‌ها به منظور اجرا و به نتیجه رسیدن آن‌هاست و تلاش می‌کنیم موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم، اما در صورتی که تعلل یک پروژه اثبات شود حفاظت از اراضی ملی در اولویت قرار دارد.

کد خبر 768158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.