افزایش ۲۲ درصدی مزاحمت‌های تلفنی اورژانس در زنجان

رئیس اورژانس استان زنجان گفت: میزان تماس‌های اورژانس در قالب مزاحمت تلفنی ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

داریوش تقیلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در فصل بهار سال‌جاری، ۱۴ هزار و ۷۰۴ تماس دریافتی منجر به اعزام شد که پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: طی سه ماه اخیر، سه هزار و ۳۳۳ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس زنجان ایجاد شد که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اورژانس استان زنجان گفت: برخی افراد نابه‌هنجار برای خانواده‌ها ایجاد مزاحمت می‌کنند و برخی نیز نهادها را هدف مزاحمت‌های خود قرار می‌دهند، اما آنچه که این روزها در جامعه ما افزایش پیدا کرده، مزاحمت تلفنی برای نهادهای امدادرسان همچون اورژانس ۱۱۵ است.

وی ادامه داد: این در حالی است که نهادهای امدادرسان نقش ویژه در حفظ سلامت جامعه دارند و هرگونه وقفه در خدمات‌رسانی آن‌ها به قیمت جان انسان‌های بی‌گناه تمام می‌شود.

تقیلو با بیان اینکه شماره سه رقمی و آسان از دلایل انتخاب تماس با مراکز امدادرسان است، گفت: از سوی دیگر بعضی از کودکانی که خانواده‌های آن‌ها نظارت چندانی ندارند، تلفن را با اسباب بازی اشتباه می‌گیرند و بر اساس تصادف اغلب با شماره‌های مراکز خدماتی تماس می‌گیرند.

رئیس اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس فعالیت دارد، اضافه کرد: از دیگر تجهیزات امدادی اورژانس استان زنجان یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، افزود: در حال حاضر مدت زمان رسیدن به محل حادثه در داخل شهر هشت دقیقه و در خارج از شهر ۱۱ دقیقه است.

کد خبر 768143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.