ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی در مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: یکی از سیاست‌هایی که باید پیگیری کنیم، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمود مرادی نراقی ظهر امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیا بازار تاریخی اراک که با حضور قائم مقام میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد اظهار کرد: کسبه و هیئت امنای بازار تاریخی اراک برای مرمت و حفظ این مجموعه تاریخی متعهد به پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال شده‌اند.

وی افزود: امید می‌رود به زودی جشن ثبت جهانی بازار تاریخی اراک را برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: یکی از سیاست‌هایی که باید پیگیری کنیم، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی است.

مرادی تصریح کرد: مشارکت و هم‌افزایی کسبه بازار تاریخی اراک در کمک به مرمت و بازسازی اراک بیانگر نگاه بلند صاحبان واقعی این مجموعه فاخر است.

وی ادامه داد: با تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و بازسازی بار تاریخی اراک، سهم و مسؤلیت هریک از نهادها در این تشکل تعیین شده تا بازار تاریخی مرمت، احیا و بازسازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: استفاده از ظرفیت مردمی، از سیاست‌های میراث فرهنگی است که تشکل مجمع خیرین میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

مرادی با اشاره به داشته‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: امروز از خانه تاریخی محسنی بازدید شد، این مجموعه تاریخی توسط خیریه محسنین در حال مرمت است.

وی افزود: تجربه همکاری در این مرمت و بازسازی باید به سایر شهرهای استان تعمیم داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: باید راه گردشگری در این استان باز شود چراکه این استان تنها در حوزه صنعتی شناخته شده نیست، بلکه اماکن تاریخی ارزشمند و تاریخی فراوانی دارد.

مرادی افزود: استان مرکزی دومین استان بعد از فارس است که آتشکده دارد و این مهم بیانگر قدمت این استان است.

وی اظهار کرد: اولین سایت باستان‌شناسی ایران، در این استان تشکیل شده است که نشان دهنده اهمیت باستانی و میراث فرهنگی استان مرکزی است.

کد خبر 768137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.