بازار اراک، سرآمد بازارهای جهان و از مجموعه‌های هویتی این شهر است

استاندار مرکزی گفت: بازار اراک، سرآمد بازارهای جهان و از مجموعه‌های هویتی شهر و استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیا بازار تاریخی اراک که با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی برگزار شد اظهار کرد: این بازار تنها خشت و سنگ و چوب نیست، بلکه ماهیتی معنوی دارد که مؤلفه هویتی بازار را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: هویت در یک جامعه مانند شخصیت برای افراد است که وجود و شاکله معنوی را شکل می‌دهد و اینکه شاکله معنوی به مراتب از شاکله فیزیکی مهم‌تر است.

استاندار مرکزی گفت: بازار اراک، سرآمد بازارهای جهان و از مجموعه‌های هویتی شهر و استان مرکزی است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: موضوع احیای بازار اراک، سالیان سال مورد غفلت قرار گرفته بود، امروز، روزی تاریخی برای بازار تاریخی اراک است و تعاملی که بین ارگان‌های مختلف استان در این راستا شکل گرفته بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: در پنج سال آتی تعهدات مختلفی بر عهده اجزای شورای راهبردی و راهبری بازار گذاشته شده است تا در قالب تفاهم‌نامه مشترک، این اثر ارزشمند احیا و بازسازی شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: شهرداری اراک بسیار خوب پای کار آمده است، در گذشته به دلیل تسلط مدیران غیر بومی در شهر و استان، چندین نسل از این بازار غفلت شده است که باید هویت را به بازار برگردانیم.

مخلص الائمه اضافه کرد: مردم در تشکیل این شورا، پیشاپیش دولت حرکت می‌کنند تا با گام کوچک دولت و گام بزرگ مردم، دستاورد ارزشمندی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به تقدیر الهی سه ساله پایان یافت، بدون آنکه فرصت بهره‌مندی از ثمرات خود را داشته باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت‌های متعدد دولت مردمی در این استان گفت: در دولت سیزدهم نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام و قدیمی و نهضت احیای طرح‌ها و صنایع راکد و تعطیل در استان مرکزی شکل گرفت.

مخلص‌الائمه افزود: نهضت احیای اعتماد و امید مردم، مهم‌ترین پروژه دولت سیزدهم بوده است.

وی تصریح کرد: امید و اعتماد مردم به دلیل تعطیلی ۱۰ ساله کشور و اعتماد به دشمن، بسیار آسیب دیده است که نتیجه‌اش را در انتخابات اخیر می‌بینیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مردم با انتخابی درست و آگاهانه، مسیر حرکت پیشرفت و تداوم خدمت را در کشور فراهم کنند.

کد خبر 768135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    استاندارمحترم ممنون که ازبازارسخن میگویی ،به خدا بسیاری از مکان های مهم بازار درحال فروریختن وویرانی است