معلمان در ترزیق امید به جامعه نقش بسیار مهمی دارند

استاندار گیلان گفت: معلمان در ایجاد روحیه و تزریق امید به جامعه نقش بسیار مهمی دارند و تربیت انسان‌هایی وارسته و در تراز جمهوری اسلامی از مهم‌ترین وظیفه معلمان است؛ بنابراین باید به این وظیفه خود یعنی پرورش افراد و مدیران آینده جامعه به خوبی عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی ظهر امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در جشن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان گیلان اظهار کرد: معلمان سفیران تعلیم و تربیت در کشور هستند؛ بنابراین باید به تعهد خود در گیلان و کشور به نحو احسن عمل کنند.

وی افزود: معلمان در ایجاد روحیه و تزریق امید به جامعه نقش بسیار مهمی دارند و تربیت انسان‌هایی وارسته و در تراز جمهوری اسلامی از مهمترین وظیفه معلمان است لذا باید به این وظیفه خود یعنی پرورش افراد و مدیران آینده جامعه به خوبی عمل کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر نقش فراگیری دانش‌روز توسط معلمان خاطرنشان کرد: کتاب درسی یک دستورالعمل است ولی معلمان باید به دانش روز مجهز شوند و به فراخور آن به دانش آموزان آموزش دهند، زیرا هر مدرسه‌ای که چراغش روشن است یک پایگاه اجتماعی، دینی، اخلاقی و فرهنگی محسوب می‌شود و باید از آن مراقبت کرد.

عباسی گفت: معلمان در جامعه جایگاه معنوی و تربیتی دارند و حوزه مالی در مرحله بعدی است زیرا معلمی شغل انبیا است و معلمان باید به خود افتخار کنند که چنین شغلی را برگزیدند.

وی یکی از راه‌های توسعه کشور را توجه به اقتصاد آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: به اقتصاد آموزش و پرورش باید توجه شود زیرا توسعه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای نسل بعدی است.

استاندار گیلان با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در خصوص اجرای درست سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین باید در دهه ۹۰ اجرایی می‌شد ولی دولت گذشته هیچ اعتقادی به این امر نداشته و تمام بار اجرای این سند به دولت سیزدهم سپرده شد که تاکنون اقدامات مهمی در این خصوص اتخاذ شده است.

عباسی نقش معلمان در حضور باشکوه مردم در انتخابات را بسیار مهم دانست و افزود: فرهنگیان رسالت بیشتری نسبت به سایر اقشار در ترغیب شهروندان به مشارکت در انتخابات دارند چرا که فرهنگیان جز گروه‌های مرجع جامعه و مورد اعتماد مردم هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات به عنوان یک حق مهم در تعیین سرنوشت از اهمیت زیادی در سطح کشور و نظام جمهوری اسلامی برخوردار است، تاکید کرد: معلمان باید با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف برای دانش آموزان و جوانان، بسترهای حضور حداکثری را در انتخابات فراهم کنند.

استاندار گیلان گفت: مشارکت مردم در انتخابات ایران اسلامی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که همچون برگ زرینی در عرصه بین‌الملل می‌درخشد و مردم عزیزمان در پای صندوق‌های رأی با حضوری پرشور می‌آیند و این رویداد مهم را رقم خواهند زد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم ۲۱۱ دانش آموخته پسر و ۱۷۵ دانش آموخته دختر دانشگاه فرهنگیان گیلان حضور داشتند، که در پایان مراسم دانش آموختگان با حضور استاندار گیلان و اساتید سوگند نامه خود را یاد کردند و سپس از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 768130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.