کشاورزان شرکت‌کننده در طرح کشت قراردادی جایزه می‌گیرند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند، به ازای هر تن گندم تحویلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک‌هزینه حمل‌ونقل دریافت خواهند کرد.

ولی‌الله زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال جاری بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است که ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیم است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری ۴۵۰ هزار تن گندم در استان خریداری خواهد شد، اضافه کرد: در این راستا ۴۲ مرکز خرید در استان فعالیت دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان قیمت گندم را در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند، به ازای هر تن گندم تحویلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک‌هزینه حمل‌ونقل دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری آغاز می‌شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

زمانی با بیان اینکه گندم یک محصول استراتژیک است که در روند تولید و کشت و برداشت آن نظارت‌های لازم وجود دارد، گفت: گندم زنجان از کیفیت خوبی برخوردار است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه در بین شهرستان‌های استان خدابنده بیشترین سهم را گندم تولیدی دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد گندم تولیدی استان در خدابنده کشت می‌شود.

وی گفت: طی فعالیت سه‌ساله دولت سیزدهم ۴۱۱ هزار و ۶۴۰ تن آرد در قالب ۱۰ میلیون و ۲۹۱ کیسه ۴۰ کیلوگرمی برای مصرف واحدهای نانوایی و مردم در این استان تخصیص پیدا کرد که میانگین سرانه هر فرد در استان ۳۹۲ کیلوگرم می‌شود.

زمانی افزود: همچنین در دولت سیزدهم ۱۴۱ هزار و ۳۲۶ تن آرد خام نیز برای روستاهای بدون نانوایی در استان زنجان در قالب ۳۵۸ هزار و ۱۵۰ کیسه ۴۰ کیلوگرمی توزیع شد.

کد خبر 768090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.