نهج‌البلاغه کتاب حکومت اسلامی است

رئیس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: نهج‌البلاغه کتاب حکومت اسلامی و بر مبنای مسائل اعتقادی، ایمانی، شخصیت توحیدی و ارتقای بصیرت در جامعه بشری است، کتاب زندگی سالم برای همه انسان‌ها است و در این راستا در دو کنگره قبلی نیز مقالات زیادی از سراسر دنیا آمد و در این باره بحث شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه، راه نجات» اظهار کرد: کتاب نهج‌البلاغه برادر قرآن و فوق کلام بشریت است، کتاب نهج‌البلاغه تفسیر خطبه غدیر پیامبر اکرم در روز غدیر است، کتاب نهج‌البلاغه و معرفی امیرالمومنین از زبان خودشان ولایت الهیه را رقم زد و این ولایت الهیه در کلام پیغمبر اکرم (ص) در غدیر خم مشهود است.

وی افزود: عید بزرگ ملت‌های مسلمان غدیر است که جانشینی پیامبر اکرم (ص) توسط خودشان و به اذن الهی تحقق یافت؛ در خطبه غدیریه تا ظهور حضرت مهدی (عج) مسائل مدیریتی کشورهای اسلامی و اداره جامعه بشری رقم خورده است و ما هیچ نگرانی بابت مدیریت الهی نداریم جز سلسله طولی؛ بنابراین در شرایطی که ما قرار گرفتیم جمهوری اسلامی ایران و رهبر بزرگوار و هدیه و نعمت الهی امام خامنه‌ای در سلسله طولی جانشینی امام زمان (عج) هستند و جامعه و جوامع اسلامی را اداره می‌کنند.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نامه‌ای به جوانان ۵۶ دانشگاه آمریکا که ۳۰ محور مطرح دارد نوشتند که در آخر می‌فرمایند به قرآن توجه کنید، زیر بار ستم نروید، ستم هم نکنید و مقاومت کنید و امیرالمومنین (ع) نیز در خطبه ۱۷۶ مفصل تفسیر و بحث می‌کند و این قابل توجه است.

وی افزود: نهج‌البلاغه کتاب حکومت اسلامی و بر مبنای مسائل اعتقادی، ایمانی، شخصیت توحیدی و ارتقای بصیرت در جامعه بشری است، کتاب زندگی سالم برای همه انسان‌ها است و در این راستا در دو کنگره قبلی نیز مقالات زیادی از سراسر دنیا آمد و انسان در تراز نهج‌البلاغه سلامت و امنیت از نگاه امیرالمومنین مورد بحث قرار گرفت؛ این کنگره زیست شرافتمندانه را رقم می‌زند و نقش بزرگی در این جهت دارد.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به هدف کنگره گفت: تلاش می‌کنیم با مسائل مختلف آموزشی، تربیت مربی و مطالب فراوان، نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع) که کتاب حیات بخش زندگی انسان‌ها است را به خانه‌های مردم در داخل کشور و خارج ببریم و این هدف کار بزرگی است که زحمت فوق‌العاده‌ای دارد، همچنین در بعد مسائل علمی نهج‌البلاغه کتاب مرجع برای جوامع علمی بشری است، کتاب حکومت برای جهان بشریت و کتاب حقوق است، کتاب جهاد و مقاومت است و اگر کسی جهاد در راه خدا را ترک کند باید لباس ذلت بپوشد.

وی اظهار کرد: امروز این کنگره معرف انسان‌های عمارگونه در تبعیت امیرالمومنین علی (ع) است و لازمه این حرف این است که اول خودمان به کلام امیرالمومنین (ع) عمل کنیم و شاید بزرگ‌ترین هدف از این کنگره عمل کردن به دستورات قرآن و نهج‌البلاغه باشد.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه ادامه داد: امیرالمومنین (ع) پس از جنگ جمل یاران خود را جمع کردند و گفتند شما یاران حق، برادران من و سپر دست ولایت در روز سختی هستید، ما باید با رهبر خود عهد ببندیم که هرکدام از ما در داخل و خارج کشور سپر دست ولایت هستیم و باید آن را در انتخابات روز جمعه نشان دهیم.

وی تصریح کرد: نباید ما برنامه‌های پرمحتوای علمی، اداره کشور و مسائل مربوطه را داشته باشیم اما نامه ۵۳ نهج‌البلاغه را دولت ژاپن پیاده کند؛ این مسئله مهمی است و امیدوارم در این نشست بفهمیم و کلام علی (ع) را درک کنیم و با نیت خالص و اخلاص عمل کنیم که پیروزی از آن شما است و راه‌حل آن خطبه ۱۱ نهج‌البلاغه است.

حجت‌الاسلام سالک افزود: باید سر را کف دست اخلاص گذاشت و به مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از طوفان‌الاقصی علیه اسرائیل پیش رفت و پیروزی اسلام بر کفر را رقم زد، چراکه جهان در جابه‌جایی قدرت با گرایش اسلام است و باید سهم حاکمیت اسلام در جدول جهانی را باید کسب کنیم که این اقتدار را می‌توانیم با تکیه بر قرآن و نهج‌البلاغه به دست آوریم؛ و در این جهت تلاش گسترده‌ای در اداره بشریت و بسترسازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم.

کد خبر 767961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.