صعود آسان اسپانیا در مقابل پیروزی نفس‌گیر انگلیس

دومین روز از رقابت‌های مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴ با پیروزی اسپانیا و انگلیس مقابل گرجستان و اسلواکی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین روز از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته با انجام دو بازی برگزار شد که حاصل آن صعود اسپانیا و انگلیس به مرحله حذفی بود.

انگلیس ۲ _ اسلواکی ۱

در نخستین جدال روز دوم مرحله حذفی دو تیم انگلیس و اسلواکی از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه راین انرژی به مصاف یکدیگر رفتند.

هر دو تیم نیمه نخست این بازی را هجومی آغاز کردند و برخلاف آنچه که تصور می‌شد، شاگردان کالتسونا در دقایق ابتدایی بارها دروازه انگلیس را تهدید کردند؛ هرچند هیچ‌کدام از این موقعیت‌ها تبدیل به گل نمی‌شد.

شاگردان ساوت گیت نیز هرگاه توپ و میدان را در اختیار می‌گرفتند به دروازه حریف خود نزدیک می‌شدند، اما موقعیت‌های این تیم نیز بدون ثمر باقی می‌ماند.

جدال دو تیم در ۲۰ دقیقه ابتدایی مسابقه درگیرانه و هجومی دنبال می‌شد و در نهایت شرانز در دقیقه ۲۵ موفق شد نخستین گل این تقابل را به ثمر برساند.

پس از به ثمر رسیدن گل نخست بازی شاهد موقعیت ویژه دیگری در نیمه نخست نبودیم و در نهایت این جدال در نیمه نخست با پیروزی یک‌بر صفر شاگردان کالتسونا به پایان رسید.

در نیمه دوم انگلیس برای جبران نتیجه پا به میدان گذاشت و در دقیقه ۵۰ فیل فودن برای سه شیرها موفق به گلزنی شد، اما گل این بازیکن پس از بررسی VAR به‌دلیل آفساید مردود اعلام شد.

با وجود اینکه نیمه دوم نیز هجومی بود و هر دو تیم موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند، اما هیچ کدام‌از توپ‌ها تبدیل به گل نمی‌شد.

در شرایطی که بیشتر اهالی فوتبال گمان می‌کردند انگلیس از گردونه رقابت‌ها کنار رفته است، جود بلینگام در دقیقه ۵+۹۰ بازی را به تساوی کشاند تا پیروز این میدان در پایان ۱۲۰ دقیقه مشخص شود.

پس از به صدا در آمدن نیمه نخست وقت‌های اضافه هری کین در دقیقه ۹۱ انگلیس را پیش انداخت و پس از آن شاگردان ساوت گیت با کنترل جریان بازی موفق شدند به‌عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج شوند.

صعود آسان اسپانیا در مقابل پیروزی نفس‌گیر انگلیس

اسپانیا ۴ _ گرجستان ۱

در دومین دیدار روز دوم دو تیم اسپانیا و گرجستان از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه راین انرژی به مصاف یکدیگر رفتند.
اسپانیا این بازی را بهتر آغاز کرد و قصد داشت در همان نیمه نخست از حریف خود پیش بیفتد.

از همین‌رو در دقیقه چهار پدری با یک شوت شانس خود را برای باز کردن دروازه گرجستان امتحان کرد که توپ این بازیکن توسط مامارداشویلی مهار شد.

پس از آن شاگردان فوئنته موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند که هیچ‌کدام راه به چارچوب دروازه نداشت.

با اینکه گرجستان در این نیمه بازی دفاعی را اولویت خود قرار داده بود، اما در دقیقه ۱۸ ضد حمله شاگردان سانیول توسط کاکابادزه موجب شد گل نخست این تیم با اشتباه رابین له نورمن به ثمر برسد.

پس از اینکه گرجستان نبض بازی را در دست گرفت اسپانیا سعی داشت به دروازه رقیب خود نزدیک شود؛ شاگردان فوئنته موفق به خلق چند موقعیت شدند که هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه نداد، اما در نهایت مامارداشویلی در دقیقه ۳۹ مغلوب شوت زیبای رودری شد.

پس از به تساوی کشیده شدن نتیجه بازی شاهد یک بازی پایاپای از سوی دو تیم بودیم و در نهایت نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم اسپانیا با هدف پیروزی پا به میدان گذاشت و در دقیقه ۵۱ فابین رویز با یک ضربه سر ارسال یامال را تبدیل به گل کرد تا شاگردان فوئنته خیلی زود از رقیب خود پیش بیفتند در دقیقه ۶۲ یامال با یک شوت از راه دور دروازه گرجستان را تهدید کرد، اما توپ این بازیکن وارد دروازه حریف نشد.

در دقیقه ۷۴ گولسیانی به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد، اما گل این بازیکن پس از بررسی VAR مردود اعلام شد طولی نکشید که نیکو ویلیامز اسپانیا را به گل سوم رساند؛ این بازیکن در دقیقه ۷۵ با یک شوت سنگین برای سومین بار دروازه مامارداشویلی را باز کرد.

بازی هجومی شاگردان فوئنته در همین سه گل خلاصه نشد و دنی اولمو نیز در دقیقه ۸۳ برای تیم خود موفق به گلزنی شد تا اسپانیا در یک بازی یک طرفه بتواند قاطعانه حریف خود را از پیش‌رو بردارد؛ در نهایت دیدار دو تیم با نتیجه چهار بر یک به سود اسپانیا به پایان رسید.

صعود آسان اسپانیا در مقابل پیروزی نفس‌گیر انگلیس

کد خبر 767923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.