دولت سیزدهم برنامه‌محور بود/ بهره‌وری شاخص اصلی دولت مردمی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر برنامه‌محوری در دولت مردمی سیزدهم گفت: ثبات اقتصادی نیازمند برنامه‌محوری است و یکی از افتخارات دولت سیزدهم توجه به این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان یزد، مجید دهقانی‌زاده در نشست دولت با بخش خصوصی در استان یزد اظهار کرد: یزد به عنوان استان اول، برنامه تحولی مبتنی بر سند آمایش سرزمینی را تدوین و پس از مشاوره‌های فراوان و تأیید به عنوان سند توسعه استان به مرحله اجرا در آورده است.

وی توجه به بهره‌وری را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص دولت سیزدهم دانست و افزود: غفلت از بهره‌وری در دهه‌های مختلف باعث شده است تا امروز با ناترازی‌های گوناگونی مواجه باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: اگر این روند تغییر نکند به طور قطع کشور و به تبع آن استان یزد در آینده با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد.

دهقانی‌زاده عنوان کرد: در این راستا و با اقداماتی که در استان انجام شد، یزد توسط هیئت دولت به عنوان «پایلوت کشور در حوزه بهره‌وری» انتخاب شد و همه ارکان دولت مکلف شدند از برنامه‌های استان در این حوزه حمایت کنند.

وی اضافه کرد: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان نیز یکی از محورهای برنامه‌ریزی کلان در استان بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد اضافه کرد: برای تحقق این مهم برنامه‌ای جامع و دقیق تحت عنوان «یزدِنوآور» طراحی و تدوین شده است تا در آینده شاهد ارزش‌آفرینی بزرگ صنایع دانش‌بنیان در اقتصاد یزد باشیم.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه مدیریت ناترازی‌های حوزه آب و انرژی از دغدغه‌های جدی این دولت در استان بوده است، گفت: پیگیری و اجرایی شدن طرح انتقال آب دریا به یزد یکی از مهمترین اقدامات در این راستا بود.

وی ادامه داد: در موضوع ناترازی برق در یزد نیز حرکت عظیمی برای تأمین برق از محل انرژی خورشیدی با فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز در دست اقدام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر اینکه کمک به تولید از اولویت‌های دولت سیزدهم در استان یزد بوده است، اظهار کرد: در این راستا علاوه بر اعطای تسهیلات و تخصیص به موقع ارز، ارائه تخفیف‌های مالیاتی به بخش تولید نیز در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 767755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.