۳.۸ هکتار از مراتع قزوین طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از آتش‌سوزی مراتع استان به وسعت ۳.۸ هکتار از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن قاسم زاده صبح امروز _یکشنبه دهم تیر_ در نشست کارگروه مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی از آتش‌سوزی مراتع استان به وسعت ۳.۸ هکتار در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: آتش‌سوزی مراتع در سال جاری متعلق به اراضی کوهین و بخش مرکزی شهرستان قزوین بود.

وی افزود: هنگام آتش‌سوزی و حریق تمام وحوش از منطقه خارج شده و امنیت اجتماعی به هم می‌ریزد؛ بنابراین اولویت باید بر پیشگیری از گسترش آتش باشد. برای پیشگیری از این اتفاقات ناگوار لازم است که همه دستگاه‌ها پای کار باشند و اجازه ندهند خسارات گسترش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین درباره اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از حریق مراتع خاطرنشان کرد: خرید ۵۰ ست کامل خاموش کردن آتش، تشکیل ۱۷ تیم تخصصی و واکنش سریع، خرید پنج دوربین با قدرت ۶۰ برابر بزرگ‌نمایی، تألیف کتاب‌های ترویجی برای کودکان، ارسال پیامک، تحویل آتشکوب به روستاییان و تجهیز خودرو و امکانات فیزیکی از اقدامات اداره کل در حوزه کنترل آتش‌سوزی است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌ها مهم‌تر از مرتع است، ادامه داد: مراتع پس از سوختن در سال‌های آینده با بارندگی بازسازی می‌شود، اما سوختن جنگل جبران ندارد، به ویژه درختان اورس که حاوی مواد رزین است و هنگام آتش‌سوزی شعله‌ور می‌شود و عملیات خاموش کردن را دشوار می‌کند.

کد خبر 767749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.