کاهش ۸ درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از کاهش هشت درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، حبیب آبراهه ظهر امروز _یکشنبه دهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری تعداد ۱۶۷ نفر در تصادفات جاده‌های مواصلاتی استان کشته شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۸۱ نفر) تعداد ۱۴ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: تعداد ۱۸۰۵ تصادف جرحی در طول این مدت در جاده‌های آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است که افزایش چهار درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اصلاحات هندسی انجام شده در جاده‌های آذربایجان شرقی از جمله آسفالت‌ریزی در آزادراه، تعویض و اصلاح در سه راهی خامنه و محور جلفا_مرند، تشدید کنترل‌های پلیسی و رعایت قوانین و مقررات از جمله دلایل کاهش فوتی‌های تصادفات در استان است.

آبراهه گفت: علل عمده تصادف منجر به فوتی در آذربایجان شرقی شامل انحراف به چپ در راه‌های دوطرفه، خستگی و خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز است و استفاده نکردن از کمربند نیز باعث تشدید این شرایط شده است.

وی با اشاره به آغاز موج تعطیلات و سفرهای تابستانی در سراسر کشور به ویژه آذربایجان شرقی و افزایش تصادفات در روزهای آینده، افزود: از تمام هموطنان خواهشمندیم هنگام تردد در جاده‌های آذربایجان شرقی به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام داشته باشند و با سرعت مطمئنه تردد کنند.

کد خبر 767737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.