هانی جاننثاری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستگاه حفار مکانیزه سمت غرب خط دو متروی اصفهان که در اختیار پیمانکار آن یعنی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء قرار دارد، در حال حاضر تیبیام با طی حدود ۳.۲ کیلومتر مسیر در ایستگاه امام حسین (ع) قرار دارد و روزهای آینده از این ایستگاه به سمت ایستگاه آمادگاه خارج میشود و در مسیر باید ایستگاه نقشجهان و ایستگاه امام علی (ع) را طی کند تا به ایستگاه ابنسینا برسد.
وی افزود: پیشبینی میشود عملیات اجرایی این بخش تا سال آینده تکمیل شود و تونل مسیر ۱۴.۶ کیلومتری را بهطور کامل در اختیار داشته باشیم.
معاون فنی اجرایی خط و ابنیه سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ایستگاههای زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و شاهد خط دو متروی این کلانشهر باید در مرحله نخست به بهرهبرداری برسد که عملیات نازککاری آنها از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است.
جاننثاری گفت: برنامه ما این است که بتوانیم در پایان سال جاری فاز نخست خط دو متروی اصفهان را به بهرهبرداری برسانیم؛ برای این منظور باید عملیات روسازی و ریلگذاری نیز آغاز میشد، این عملیات برای حدفاصل ایستگاه ابنسینا تا ایستگاه دارک در سال گذشته آغاز شده و بخشی از حدفاصل ایستگاه زینبیه تا ایستگاه عاشق اصفهانی ریلگذاری شده و در حال تکمیل است.
وی با اشاره به وضعیت نازککاریها و برنامه سازمان قطار شهری در این رابطه تاکید میکند: اواخر سال ۱۴۰۱ سناریوهای بهرهبرداری مطرح شد و یکی از این سناریوها به تصویب رسید تا بهعنوان بخشی که پروژههای آنکه دارای اولویت بهرهبرداری است، به سرانجام برسد.
معاون فنی اجرایی خط و ابنیه سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: آن بخش یک طول حدود ۴.۶ کیلومتری دارد که جابهجایی مسافر در این مسیر انجام میشود و از ایستگاه زینبیه تا ایستگاه شاهد را شامل میشود، با توجه به اینکه باید روسازی را ادامه دهیم و قطارها باید یک مسیر بیشتری را طی کنند، ۷.۲ کیلومتر مسیر را برای روسازی در دستور کار تکمیل قرار دادیم.
نظر شما