اجرای برنامه برای ۸۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طی ایام تابستان برای ۸۰ هزار دانش‌آموز برنامه اجرا خواهد شد.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال ۴۷۰ پایگاه تابستانی برای دانش‌آموزان زنجانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از جمله اهداف اصلی برنامه‌های اوقات فراغت، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان به منظور رشد همه‌جانبه شخصیت آنان، ارتقا سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با توجه به همه‌جانبه بودن و مستمر بودن امر تربیت، برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی بر اساس مفاهیم تربیتی و ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده است، گفت: در بخش فضاها و ظرفیت‌های درون سازمانی از ظرفیت وزارت آموزش و پرورش، مدارس، کانون‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، دارالقرآن‌ها، مراکز مشاوره، پژوهش سراها، سالن‌های سینمایی مجتمع‌های فرهنگی دانش‌آموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز استفاده خواهد شد.

اسماعیلی افزود: از ابتدای تیرماه تا بیستم شهریور ماه زمان مدنظر است تا برنامه‌ها در راستای رشد و تعالی مستمر دانش‌آموزان ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال فعالیت‌های تابستانی «تربیت بدون توقف» انتخاب شده است، اضافه کرد: برنامه‌ها در قالب ۱۴ کارویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و سایر زمینه برای دانش‌آموزان در کشور و متعاقب آن در استان زنجان تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طی ایام تابستان برای ۸۰ هزار دانش‌آموز برنامه اجرا خواهد شد، افزود: امسال ۴۷۰ پایگاه تابستانی برای دانش‌آموزان زنجانی در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی درباره اینکه چه برنامه‌هایی قرار است در این پایگاه‌ها برگزار شود، گفت: برنامه‌ها در ۶ محور قرآنی، مهارتی، ورزشی، کیفت‌بخشی، آموزشی، فرهنگی هنری، مشاوره انجام خواهد شود.

کد خبر 767589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.