قدردان اخلاق خوب و رعایت ضوابط توسط نامزدهای انتخابات هستیم

وزیر کشور گفت: از داوطلبان تشکر می‌کنیم که حضور ارزشمندی داشتند و از اخلاق خوب و رعایت قوانینی که توسط خود نامزدها و ستادهای مرکزی به وجود آمد، تشکر می‌کنیم، البته قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیزمان است که حضور ارزشمندی داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی ظهر امروز _شنبه نهم تیر_ در نشست مطبوعاتی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: پایان مرحله اول چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را اعلام می‌کنیم، با لطف الهی و توجهات اهل بیت ما بار دیگر در این چند ماه گذشته موفق شدیم باهم کار بزرگ دیگری را محقق کنیم و انتخابات ریاست‌جمهوری در فاصله بسیار کم، یعنی چهل روز پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان برگزار شد.

وی افزود: این انتخابات با امینت کامل، در سلامت کامل با رقبای بسیار جدی و با حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌ها انجام شد و فرایند رأی‌گیری تا ساعت ۲۴ نیمه‌شب ادامه پیدا کرد، همچنین در اسرع وقت نسبت به شمارش و اعلام آرا اقدام شد و همه اطلاعات به استحضار مردم شریف رسید و این استاندارد ارزشمندی را بود که در این مدت کوتاه این کار انجام شد.

وزیر کشور ادامه داد: لازم است از استانداران، بخشداران، هیئت‌های اجرایی، شورای نگهبان و وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت خارجه و وزارت ارتباطات تشکر می‌کنیم، از مجموعه عوامل انتظامی و نظامی و به ویژه فراجا که مسئولیت امنیت انتخابات را برعهده داشتند قدردانی می‌کنیم، همچنین از صداوسیما و همه رسانه‌ها تشکر می‌کنم که فرصتی فراهم کردند تا صحبت‌های داوطلبان انعکاس پیدا کند و مردم با نظرات داوطلبان آشنا شوند.

وحیدی تصریح کرد: از خود داوطلبان هم تشکر می‌کنیم که حضور ارزشمندی داشتند و از اخلاق خوب و رعایت قوانینی که توسط خود نامزدها و ستادهای مرکزی به وجود آمد، تشکر می‌کنیم، البته قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیزمان است که حضور ارزشمندی داشتند.

وی افزود: با وجود اینکه ما در این مدت انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در دو مرحله داشتیم و دیروز نیز انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار کردیم مردم ما در ماه‌های اخیر درگیر انتخابات متعدد بودند و حضور مغتنمی داشتند، در حال حاضر نیز برای مرحله بعد آماده می‌شویم، بنابراین جمعه آینده مجدد انتخابات را برگزار می‌کنیم و منتظر حضور مردم هستیم.

وزیر کشور بیان کرد: این جای تشکر دارد که مردم ما چه در حضور در مراسم تشییع شهدا، چه در جشن غدیر و چه در انتخابات حضور ارزشمندی داشتند و این همان تحقق مردم‌سالاری دینی است که همه جا نقش مردم برجسته بوده و هست.

وحیدی عنوان کرد: از دو شهید عزیزمان در فراجا یاد می‌کنیم که هنگام انتقال صندوق‌های رأی توسط عوامل مزدور و ضد مردمی مورد تهاجم قرار گرفتند و در منطقه سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: از شهید امیرعبداللهیان بابت کارهای خوبی که در وزارت امور خارجه به رهبری ایشان انجام شد و آرای مردم در کشورهای مختلف را جمع‌آوری کردند، یاد می‌کینم.

وزیر کشور تاکید کرد: امیدواریم دو داوطلبی که هفته آینده خود را به رأی مردم می‌گذارند مثل دور قبل کاملاً با رعایت ضوابط قانونی و اخلاق خوب حضور پیدا کنند تا شاهد این باشیم که انتخابات دیگری در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم و جهان ناظر باشد که چطور این اتفاق مهم در آرامش و سلامت به وقوع می‌پیوندد.

وحیدی در خصوص رأی‌گیری مرحله دوم در کشورهای دیگر افزود: تعرفه‌های مرحله دوم به کشورهای خارجی ارسال شده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد. در مورد کانادا بعید است که رأی‌گیری انجام شود، این کشور حرکت بسیار زشتی داشت و با وجود ادعای دموکراسی و حقوق بشر اجازه نداد مردم ما در انتخابات شرکت کنند و بعید است که در مرحله دوم این اتفاق بیفتد، اما از سایر کشورهایی که زمینه را برای حضور مردم ما فراهم کردند تشکر می‌کنیم. حتماً وزارت خارجه ما رایزنی‌های لازم را خواهد کرد، اما بعید است که کانادا این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: ما امروز کمیسیون بررسی تبلیغات را خواهیم داشت و از فردا شروع مجدد تبلیغات داوطلبان را خواهیم داشت و روز پنجشنبه ممنوعیت تبلیغات را داریم.

وزیر کشور با اشاره به میزان مشارکت بیان کرد: ما چندین انتخابات فشرده و پشت سر هم داشتیم و حضور مردم بسیار ارزشمند و مهم است و تحلیل‌ها را باید به وقت دیگر موکول کرد.

وحیدی درباره مزاحمت عناصر ضد انقلاب برای ایرانیان مقیم کشور هنگام مراجعه برای رأی‌دهی گفت: این عمل زشتی بود که در برخی کشورها مشاهده شد و گاهی پلیس کشورها مداخله کردند و افرادی که فحاشی می‌کردند را دستگیر کردند، این ماهیت ضد انقلاب ایران را نشان می‌دهد که حتی با رأی دادن مردم مخالفند، اما ندای آزادی سر می‌دهند زیرا اینها تروریست‌هایی هستند که در غرب ساکن هستند.

کد خبر 767480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.