رگبار پراکنده باران و آذربخش برای هرمزگان پیش‌بینی شد/ افزایش دمای هوا در سواحل خلیج فارس

رئیس اداره هواشناسی قشم به تشریح وضعیت آب‌وهوایی استان هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، محمد کاملی دیرستانی در جمع خبرنگاران با توصیف پیش‌بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مُدل‌های هواشناسی روز جاری در ساعت‌های صبح تا ظهر وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعت‌های بعدازظهر وزش بادهای جنوب غربی روی مناطق دریایی استان پیش‌بینی می‌شود و در بلندی‌های استان نیز، ناپایداری جوی مورد انتظار است.

وی افزود: امروز در ساعت‌های ابتدایی صبح پدیده غالب سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی خواهد بود و در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در پاره‌ای نقاط استان به ویژه بلندی‌ها، رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می‌شود هم‌استانی‌ها از صعود به بلندی‌ها و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به‌صورت تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی انجام شده از فردا، یکشنبه دهم تیر تا پایان هفته جاری کماکان وزش بادهای جنوب غربی در ساعت‌های بعدازظهر در مناطق دریایی استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: به‌لحاظ دمایی در این مدت، افزایش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

کد خبر 767443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.