از حضور ۲۰ خبرنگار خارجی در شهر اصفهان تا آمادگی زیرساخت‌ها و امنیت کامل در فرایند اخذ رای

روسای کمیته‌های انتخاباتی استان اصفهان در جمع خبرنگاران سخن گفتند و تاکید کردند که تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخاباتی سالم در سطح استان اصفهان به طور کامل برقرار بود و هیچ مشکل امنیتی در فرآیند برگزاری انتخابات گزارش نشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اعضای کمیته‌های انتخاباتی استان اصفهان غروب امروز _جمعه هشتم تیر_ در جمع اصحاب رسانه در استانداری اصفهان گزارشی از روند فعالیت‌های هر کمیته را ارائه دادند.

محسن مهربانی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اظهار کرد: از مجموع ۳۱۶۹ شعبه اخذ رأی، در همه شعب آماده سازی های لازم برای برگزاری انتخابات انجام شد و دستگاه‌های احراز هویت در محل به موقع مستقر گشت و همه عملیات به نحو احسن انجام پذیرفت.

وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی به نحو مطلوبی استفاده شده و مجموعاً ۹۹.۸ استعلامات تاکنون به صورت بر خط انجام شده است و هیچ‌گونه مشکلی که موجب توقف رأی‌گیری شود وجود نداشته است.

محمدحسین محسنی زاده رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: در این کمیته صدور کارت‌ها به طور کامل انجام شد و در بحث حفاظت هیچ مشکلی وجود نداشته است.

مجید شمس، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان نیز ضمن تقدیر از خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات ۱۵۰ خبرنگار فقط در شهرستان اصفهان در شعب اخذ رأی مستقر شده‌اند و ۲۰ خبرنگار خارجی نیز از رسانه‌های بین‌المللی در شعب شهرستان اصفهان حضور پیدا کرده‌اند که نسبت به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی تقاضا برای پوشش خبری بیشتر بود که نشان دهنده اهمیت برگزاری این انتخابات برای رسانه‌های جهان است.

وی با بیان اینکه در همه ۲۸ شهرستان استان اصفهان امکان پخش زنده فرایند رأی‌گیری از صدا و سیمای مرکز اصفهان وجود داشته است و در مرکز استان نیز چند شعبه به طور ویژه پوشش داده شد، اضافه کرد: از ابتدای فرایند انتخابات که از روز گذشته شروع شد، اطلاعیه‌های وزارت کشور به صورت گسترده توسط رسانه‌های داخلی پوشش داده شده و تا پایان فرایند انتخابات خبرنگاران برای پوشش خبری حضور خواهند داشت.

منصور شیشه فروش، مسئول کمیته هماهنگی امور امدادی و خدمات فوریتی ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: در کمیته امدادی در قالب ۷۴۰ تیم امدادی ارائه خدمات صورت گرفته و اعضای کمیته هر یک پیگیری‌های ویژه ای را در تأمین پایدار خدمات دارند از جمله استقرار تیم‌های بهداشت برای نظارت بر مواد غذایی و آب شرب که در این رابطه به ۳۵۲ روستا و مناطق عشایری آب رسانی سیار انجام شده تا تأمین آب پایدار برای روستاها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مورد مخابراتی خاصی وجود نداشته است و آسیب‌های جزئی فیبرهایی نوری رفع شد و ارتباطات پایدار برقرار است؛ همچنین برق پایدار هم توسط شرکت توزیع برق استان و شهرستان صورت گرفته و تلفن ۱۲۱ پاسخگویی رفع مشکلات امدادی را بر عهده دارد و نیز در زمینه تأمین گاز و سوخت ۳۶۰ جایگاه سوخت به کار خود ادامه می‌دهند و کلیه راه‌های روستایی و شهری در استان برقرار است که البته تلفن ۱۴۱ جوابگوی خدمات راه‌ها است.

مسئول کمیته هماهنگی امور امدادی و خدمات فوریتی ستاد انتخابات استان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و آتش نشانی ارائه خدمات امدادی را بر عهده دارند و در کنار آنها ۱۱۴ تیم از شهرداری‌ها و ۹۰۰ دهیاری خدمات ویژه در شهرها و روستا ارائه می‌دهند؛ همچنین ۷۴۰ تیم در سطح استان به ارائه خدمات در این زمینه‌ها تا پایان انتخابات مشغولند.

ابوذر قربانی، مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان نیز اظهار کرد: ۴۴ سایت جدید از انتخابات مجلس تاکنون راه اندازی کرده‌ایم و ۷۹ سایت هم تغییر تکنولوژی داده‌اند که به افزایش پوشش شعب استان کمک کرد.

وی افزود: حدود ۲۰۰۰ سلول باتری در مراکز مخابراتی و ۲۵۰۰ سلول باتری در سایت‌های تلفن همراه راه اندازی کردیم که در این زمینه رکورد زدیم. همچنین ۳۰۱۰ تلفن ثابت هم دایر شده که ۸۴۶ تلفن فقط برای این انتخابات مجدد دایر شده است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان ادامه داد: فقط سه مورد قطعی فیبر داشتیم که خللی در برگزاری انتخابات ایجاد نکرد و هیچ شعبه‌ای از آنلاین بودن خارج نشد.

یزدخواستی کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان در ادامه اظهار کرد: جلسات کمیته حقوقی از ابتدای شروع فرایند انتخابات در دفتر استانداری تشکیل شد؛ با توجه به جلسات توجیهی متعدد تاکنون هیچ مشکل حقوقی در فرایند انتخابات گزارش نشده است.

مصطفی خضری، رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان و نیز مسئول هیئت بازرسی استان نیز گفت: تأمین و تجهیز و پشتیبانی از برگزاری انتخابات باشکوه با این کمیته است و این دوره کارمان سخت‌تر از دوره قبلی بود چرا که با فاصله کمی از انتخابات مجلس در اردیبهشت ماه این انتخابات اتفاق افتاد و بودجه‌ای در این خصوص پیش بینی نشده بود و با منابع محدود دولت مواجه بودیم اما با کمک کمیته مالی، پشتیبانی‌ها انجام گرفت و تلاش شد با کیفیت بالا و حداقل قیمت اتفاقات رقم خورد و هیچ مشکلی به وجود نیامد.

مسئول هیئت بازرسی استان تاکید کرد: در هیئت بازرسی استان به تجویز تبصره ۹ ماده ۳۱ وزارت کشور که مجاز است نسبت به تشکیل هیئت بازرسی برای اجرای قانون اقدام کند، این اتفاق افتاد و در استان و شهرستان‌ها رئیس و بازرسان منصوب شدند؛ بازرسی به دو گونه در حال انجام است و هر بازرس وظیفه کنترل ۱۰ را بر عهده دارد و بازرس‌ها مشخص شدند و در حال حاضر در حال اجرای انتخابات باشکوه هستیم.

سلیمانی، معاون دفتر امنیتی استانداری اصفهان و رئیس ستاد امنیت انتخابات در استان اظهار کرد: در هفته‌های اخیر با توجه به مدت کوتاهی که داشتیم تشکیل شد و همدلی خوبی بین اعضای ستاد وجود داشته است و امروز از ساعت ۶ صبح همه موضوعات مرتبط با انتخابات را با رصد دقیق پیگیری کرده‌اند و تاکنون هیچ مشکل امنیتی وجود نداشته است.

وی افزود: تهدیدات وجود داشته اما امنیت کامل برقرار بوده است و با نزدیک شدن به ساعات پایانی انتخابات حساسیت افزایش یافته و همه مسائل پیگیری خواهد شد و نیز در ساعات و روزهای پس از انتخابات نیز امنیت کشور را تأمین خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا قنبری دبیر ستاد امنیت تنها غایب این جلسه بود که برای بازدید از شعب به میدان امام رفته بود.

کد خبر 767358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.