تخصیص زمین برای ۴۶۴۴ متقاضی در بیرجند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مرحله اول قرعه‌کشی و تخصیص قطعات متقاضیان و واجدین شرایط قانون حمایت ازخانواده وجوانی جمعیت در شهر بیرجند و روستای شکراب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، میرمحمد مودی امروز _پنجشنبه هفتم تیر_ بابیان اینکه در مرحله اول قرعه کشی برای متقاضیان شهر بیرجند و روستای شکراب به صورت سیستمی انجام شد، اظهار کرد: تعداد ۸ هزار و ۶۱۴ نفر متقاضی این طرح در شهر بیرجند ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۴۹۲ متقاضی تأیید نهایی شده‌اند و در فاز اول برای ۴ هزار و ۶۴۴ متقاضی به صورت سیستمی قرعه کشی و تخصیص زمین انجام شد.

وی افزود: از این تعداد ۵۰۰ متقاضی بنا به درخواست و انتخاب متقاضیان در روستای شکراب و تعداد ۴ هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: از مجموع ۴ هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند تعداد ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و تعداد ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال واگذار خواهد شد.

وی افزود: همچنین از مجموع ۵۰۰ متقاضی روستای شکراب تعداد ۲۴۷ متقاضی دارای فرزند سوم و بیشتر و تعداد ۲۵۳ متقاضی دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال هستند که زمین به صورت ویلایی واگذار خواهد شد.

مودی با اشاره به طولانی شدن واگذاری زمین به متقاضیان این طرح در شهر بیرجند گفت: دلیل اصلی تأخیر در واگذاری اراضی، اشتباه متقاضیان در زمان ثبت نام و تعیین شاخص فرزند سوم یا ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بود که به دلیل اینکه حقی از متقاضیان ضایع نشود طی فراخوان‌های متعدد از آنان در خواست شد تا با مراجعه به اداره کل نسبت به اصلاح فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: متقاضیانی که در مرحله اول مشخص شدند به معاونت املاک و حقوقی اداره کل معرفی که پس از ارسال پیامک متقاضیان می‌توانند به اداره پست مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده و سایر مراحل اقدام نمایند.

کد خبر 766876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباسی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    کسانی که در مرحله اول قرعه‌کشی اسمشان درآمده، چه وقت پیامک به آنها ارسال خواهند شد تا به پست مراجعه کنند؟ ممنون