حفر تونل ١٠ متری برای دستیابی به گنج در سنندج

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حفر تونل ١٠ متری منتهی به یک قبر برای دستیابی به گنج در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان محمدرضا زارعی اظهار کرد: برابر گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل یکی از روستاهای بخش سیروان شهرستان سنندج، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ حکم قضائی با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه فرزند مالک منزل مسکونی با هویت بومی شناسایی و دستگیر شد، خاطرنشان کرد: نامبرده به قصد کشف اشیای تاریخی و باستانی، اقدام به ایجاد تونلی به طول حدود ١٠ متر و قطر یک مترمربع کرده بود.

زارعی با اشاره به اینکه محل مورد حفاری ارزش تاریخی ندارد، اضافه کرد: پرونده قضائی فرد دستگیر شده تشکیل شده و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اعلام کنند یا با شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ تماس بگیرند.

کد خبر 766837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.