انتخاب آگاهانه پس از مشارکت مهمترین اصل در نظام مردم سالاری دینی است

نماینده مردم یزد در مجلس انتخاب آگاهانه پس از مشارکت را مهمترین اصل در نظام مردم سالاری دینی دانست و گفت: همانطور که رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند اصل حضور مردم در انتخابات از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است؛ اگر چه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر حضور گسترده مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مشارکت باید در اولویت برنامه مردم باشد چرا که با مشارکت بالا حضور هم تحقق پیدا خواهد کرد.

وی انتخاب آگاهانه پس از مشارکت را مهمترین اصل در نظام مردم سالاری دینی دانست و افزود: همانطور که رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند اصل حضور مردم در انتخابات از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است؛ اگر چه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تصمیم‌گیری برخی از مرددان برای شرکت در انتخابات، گفت: اگر برای حضور در پای صندوق‌های رأی مردد باشیم نه به تکلیف ملی و نه به تکلیف دینی خود عمل کرده‌ایم؛ تکلیف دینی ما این است که برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در پای صندوق‌ها حاضر شویم اما تکلیف ملی ما این است که برای ساخت آینده کشور و مشارکت در سرنوشت سیاسی خود در انتخابات شرکت کنیم، بنابراین لازم است از این دو حیث ضمن داشتن انتخابی آگاهانه در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به اصلح رأی دهیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مردم عزیزی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند انتخاب خود را انجام داده و رأی بدهند؛ البته بسیاری از مردم هم از مدت‌ها پیش تصمیم خود درباره انتخاب نامزد مورد نظر خود گرفته‌اند و ممکن است برخی دیگر در ساعات پایانی رأی‌گیری به جمع بندی رسیده و رأی به منتخب خود بدهند.

جوکار یادآور شد: مردم سعی کنند به فردی فردی کارآمد و توانمند و دارای روحیه جهادی رأی دهند تا بتواند مشکلات مردم را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر مسائل به یاری خدا حل کند.

وی با تاکید بر اینکه نامزد منتخب مردم باید با روحیه جهادی بتواند مسیر خدمتگزاری سیدالشهدای خدمت را تداوم ببخشد، در خصوص میزان مشارکت مردم ابراز کرد: امید است شاهد انتخاباتی پرشور و مشارکت بالای ۵۰ درصد در کشور باشیم.

کد خبر 766757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.