۲ پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از مکانیزه کردن دو پارکینگ عمومی قم در سال جاری پس از مکانیزه کردن پارکینگ زائر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، علیرضا خلیلی صبح امروز _پنجشنبه هفتم تیر_ در جلسه شورای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: از دغدغه‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ماه‌های گذشته مسئله مدیریت پارکینگ‌های عمومی بود که شهروندان شکایاتی در خصوص نحوه دریافت هزینه‌ها و نحوه خدمت رسانی داشتند.

وی افزود: از سال گذشته با دستور کار ویژه که هیئت مدیره در این موضوع ارائه کردند، ساماندهی پارکینگ‌های عمومی آغاز شد و نهایتاً با یکی از شرکت‌های نماینده بانک سامان تفاهمی در این زمینه حاصل شد تا دستگاه‌های کارت خوان در داخل پارکینگ‌ها نصب شود و در کنارش از منافع نصب این کارت خوان بتوان پارکینگ‌ها را به تجهیزات الکترونیکی مجهز کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه برای پایلوت در این زمینه ابتدا پارکینگ زائر انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: نرم‌افزار مدیریت پارکینگ در این محل نصب و دستگاه‌های دریافت و پرداخت الکترونیکی نصب شده است و این پارکینگ شکایت‌هایش در زمینه تردد مردم و دریافت هزینه‌ها به حدوداً صفر رسیده است.

خلیلی ادامه داد: برای سال جاری در دو پارکینگ پر رفت و آمد این کار انجام می‌شود که احتمالاً پارکینگ بهار و پارکینگ شرقی یا پارکینگ شهید کاظمی باشد و بتوان این پارکینگ‌ها را نیز به وضعیت مطلوب رساند.

وی تاکید کرد: کار دیگر که سازمان از ظرفیت‌های داخلی خود استفاده کرد موضوع بهسازی و نصب پل عابرپیاده بلوار جمهوری مقابل بلوار وطن دوست بود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: برای خرید یک پل عابر پیاده امروز باید حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه کنیم، اما با بهسازی این پل توانستیم صرفه‌جویی خوبی در این زمینه انجام دهیم.

خلیلی تاکید کرد: یکی از بحث‌های دیگر نظارت بر مراکز معاینه فنی و کنترل و شکایت و رسیدگی به اموری است که از طریق سامانه سیمفا به سازمان مخابره می‌شود، در سه ماه ابتدای امسال ۳۰ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی شد که حدود ۲۰ هزار مورد تأیید و ۱۰ هزار مورد مردود شدند که نیاز به اصلاح داشتند.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که پیگیری شد، خط کشی طولی و عرضی بود که تمام تلاش ما برای معابر جدید استفاده از خط کشی‌های با کیفیت دو جزئی است و خط کشی سرد تنها در معابری صورت می‌گیرد که روکش آسفالت نشده و ممکن است در آینده نزدیک تغییراتی داشته باشد.

کد خبر 766750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.