ارومیه ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شناور روزانه دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهر ارومیه به واسطه اینکه آذربایجان‌غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه از میانگین کشوری عقب مانده، جاذب سفر است و روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر سفر در ورودی‌های جنوب، غرب و شمال ارومیه ثبت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، توماج وحید افشار امروز _پنج‌شنبه هفتم تیر_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: ثبت نام سرویس مدارس امسال به صورت اینترنتی شده و اطلاع رسانی این موضوع بر عهده آموزش و پرورش بوده که باید به اولیای دانش آموزان خبر می‌دادند اما بخش عمده‌ای از دانش آموزان هنوز در سامانه سرویس مدارس ثبت نام نکرده‌اند و از والدین می‌خواهیم برای سال آموزشی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در اسرع وقت ثبت نام کنند.

وی افزود: شهرداری ارومیه و سازمان حمل و نقل بار و مسافر در بحث مدیریت سرویس مدارس فعال بوده که تاکنون ۱۵ پیمانکار برای این امر ثبت نام کرده‌اند تا پس از صلاحیت‌سنجی از میان آنها بسته به نیاز خودرو در نظر گرفته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طی روزهای گذشته شاهد افتتاح دو پروژه عمرانی شامل زیرگذر شهدای خدمت (تقاطع شور-بهشتی) و پل بی ۴ (بازوی والفجر به خاتم‌الانبیاء (ص) تقاطع آذربایجان بودند که در مورد اولی حداقل ۶۰ روز در خصوص جابجایی تأسیسات وقفه پیش آمد و نهایتاً طی ۹ ماه به بهره برداری رسید.

وحیدافشار تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به زیرگذر شهدای خدمت با احتساب آزادسازی‌های انجام گرفته و هزینه‌های پنهانی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان شده است.

وی با اشاره به پروژه تقاطع چند سطحه آذربایجان ادامه داد: این پروژه در شمال‌غرب کشور بی نظیر است و تنها در تهران نمونه آن وجود دارد و گرچه ۱۰ سال طول کشید که تا پروژه به شرایط فعلی برسد و امیدوارم فازهای بعدی (بی ۱ و ساوالان) را امسال تا دهه فجر به طور کامل به اتمام برسانیم.

وحیدافشار عنوان کرد: امروز رینگ میانی شهر تکمیل شد که علاوه بر افزایش سرعت متوسط ترافیک شهر نقش مؤثری نیز در مباحث پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و… ایفا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: از تمامی افرادی که طی ۱۰ سال گذشته در این راستا دغدغه داشته‌اند از اعضا شوراهای ادوار، شهرداران و معاونان سابق و پرسنل زحمتکش نهایت قدردانی و قدرشناسی را داریم.

وحیدافشار با اشاره به مشخصات فنی پروژه آذربایجان عنوان کرد: ۷۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده و ۳۰ هزار مترمربع نیز سطح ترافیکی تقاطع آذربایجان است و از آخرین تکنولوژی روز دنیا در احداث آن استفاده شده و تا ۱۰۰ سال عمر قابل پیش‌بینی برای این تقاطع است.

وی ادامه داد: این پروژه اگر امروز شروع می‌شد دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن نیاز است و این میزان هزینه طی ۱۰ سال گذشته انجام گرفته است. رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد این پروژه کارکردی فرا شهری دارد و باید از بودجه‌های کلان ملی هزینه شده و تخصیص می‌یافت.

وحیدافشار اظهار کرد: در خصوص سایر مگا پروژه‌های عمرانی شهر من جمله احداث باقیمانده و تکمیل کمربندی اصلی شهر و… از استاندار و معاون عمرانی و امور زیربنایی استانداری خواهشمندیم که تا با اخذ بودجه‌های ملی کمک حال مدیریت شهری باشند.

وی تأکید کرد: طبق اعلام پلیس بیش از ۳۰ درصد تصادفات و آسیب‌های اجتماعی بعد از تصادفات شهری با افتتاح دو پل اخیر می‌تواند کاهش یابد.

وحیدافشار اظهار کرد: شهر ارومیه به واسطه اینکه آذربایجان‌غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه از میانگین کشوری عقب مانده جاذب سفر است و روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر سفر در ورودی‌های جنوب، غرب و شمال ارومیه ثبت می‌شود چرا که استانداری و ادارات کل در مرکز استان متمرکز است و مرکزیت بسیاری از مراکز بهداشتی، درمانی و خدماتی در ارومیه قرار دارد و این باعث می‌شود که ارومیه بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شناور روزانه و ثابت داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ما همیشه علاوه بر رشد جمعیت شهر نسبت به سرشماری ۱۳۹۵، پذیرای این جمعیت شناور نیز باشیم و عملاً شهرداری برای ۱.۲ میلیون نفر سرویس ارائه می‌دهد که باید در آمارها و سرانه‌ها مد نظر مسئولین قرار گیرد.

وحیدافشار ادامه داد: خوشبختانه بخشی از آن با پیگیری‌های اعضای شورای شهر و تلاش شهردار و مساعدت استانداری رو به حل شدن و از سوی نهادهای متولی مورد قبول واقع گرفتن است که ارومیه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و با این اقدام امکان تبدیل ارومیه به کلانشهر واقعی وجود دارد و با این کار ۵۰ درصد هزینه‌های پروژه‌های کلان شهری در حوزه حمل و نقل عمومی را باید دولت تقبل کرده و از بودجه‌های ملی استفاده می‌شود.

وی با اشاره موضوع آسفالت‌ریزی معابر شهری تصریح کرد: ۱۰۰ میلیون مترمربع سطح شهر ارومیه بوده که از این میزان ۲۵ میلیون مترمربع سطح شوارع شهر است و هنوز نزدیک به دو میلیون مترمربع معبر آسفالت نشده شهری داریم.

رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: عمر متوسط آسفالت ۵ سال است و هر سال باید ۵ میلیون مترمربع آسفالت‌ ریزی انجام شود تا از آسفالت مطلوبی برخوردار باشیم که سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شد و امسال نیز بیش از یک و نیم میلیون مترمربع آسفالت‌ ریزی انجام شود تا شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

کد خبر 766729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقدم US ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 3
    کل شهرهای استان به خاطر رشد ارومیه فدا میشوند
  • کلام حق US ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 0
    جناب توماج وحید افشار بعنوان شورای شهر لطفا بگید برای آبادی شهر ومعابر اصلی وبخصوص فرعی چه کردید ؟مسلما میگید خیلی .لطف کنید بگید با عنلیت به جاذبه های گردشگری چه اقداماتی برای توسعه گردشگری کردین حتی دریاچه رو هم خشکاندید که بهترین وپول آوری فراوانی برای شهر وکشور داشتت شماهیچکار نکردین و نمیکنید