از رونمایی‬ کیت ژنتیک ۳۲ جایگاهی تا افتتاح بیش از ۱۱۰۰ مسکن ملی در قزوین

ایمنا از افتتاح نخستین مدرسه به نام شهید جمهور رئیسی در ورزنه، رونمایی‬ از‬ کیت ژنتیک ۳۲ جایگاهی، اجرایی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، افتتاح بیش از ۱۱۰۰ مسکن ملی در قزوین و آغاز عملیات اجرایی احداث هزار کلاس درس خیرساز در اصفهان در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ افتتاح نخستین مدرسه به نام شهید جمهور رئیسی در ورزنه اصفهان می‌رویم، در ادامه نیز رونمایی‬ از‬ کیت ژنتیک ۳۲ جایگاهی مطرح شده است، همچنین اجرایی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، افتتاح بیش از ۱۱۰۰ مسکن ملی در قزوین و آغاز عملیات اجرایی احداث هزار کلاس درس خیرساز در اصفهان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

همزمان با عید سعید غدیر خم مدرسه شش کلاسه برکت شهید جمهور رئیسی و دو طرح توسعه شهید صادقی و فرزانگان در شهرستان ورزنه افتتاح شد.

ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار کرد: مدرسه برکت کفران که سال ۹۷ آغاز و ساخت آن متوقف شده بود با ۶ کلاس تکمیل شد و با موافقت بنیاد برکت افتخار این را پیدا کرد که به نام شهید جمهور رئیسی مزین شود تا دانش‌آموزان هر بار که وارد این مدرسه می‌شوند شهید خدمت را به‌خاطر بیاورند.

وی افزود: نخستین مدرسه ۶ کلاسه به نام شهید جمهور رئیسی در ورزنه اصفهان با زیربنای ۶۵۰ مترمربع، ۱۶۰ متر طول دیوارکشی با مشارکت بنیاد برکت در روستای کفران شهرستان ورزنه و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

به گزارش ایمنا، پس از افتتاح مدرسه برکت شهید جمهور رئیسی، توسعه دو کلاس مدرسه شهید صادقی سهران و توسعه سه کلاس مدرسه فرزانگان اشکهران نیز افتتاح شد تا گام دیگری در جهت توسعه فضای آموزشی برداشته شود.

کیت ژنتیک ۳۲ جایگاهی تا دو هفته آینده رونمایی می‌شود

رونمایی‬ از‬ کیت ژنتیک ۳۲ جایگاهی تا دو هفته آینده / ‏خودکفایی‬ کامل در حوزه مواد و تجهیزات تا چند سال آینده

عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در مراسم افتتاح پروژه بزرگ مرکز آموزشی، تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان اصفهان اظهار کرد: در سال‌های اخیر تجهیزات و دستگاه‌های زیادی توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ساخته و تولید شده است که کیت ژنتیک ۲۸ جایگاهی یکی از این تجهیزات است و به زودی تا دو هفته آینده نیز کیت ۳۲ جایگاهی مرکز تحقیقات رونمایی خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی قانونی از نظر دقت در بالاترین سطوح تجهیزات پزشکی قرار دارد، زیرا در بسیاری موارد آزمایشات پزشکی قانونی قابل تکرار نیست و از همین‌رو کیت‌های ژنتیک مرکز تحقیقات موفق به اخذ گواهینامه ISO ۱۸۳۸۵ شده است که ما به عنوان نخستین کشور در جهان اسلام موفق به اخذ این گواهینامه بین‌المللی شده‌ایم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ساخت دستگاه هموژنایزر و اتوسمپلر را از دیگر دستاوردهای مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اعلام کرد و گفت: بر اساس وعده‌ای که به رئیس قوه قضائیه داده‌ایم تا چند سال آینده و با ادامه این روند در حوزه مواد و تجهیزات به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد + جزئیات

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد

بر اساس تصویب نامه شماره ۵۶۳۰۶ مورخ سوم تیر ۱۴۰۳ هیئت وزیران و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین در اجرای بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه ۱۴۰۳ تا زمان ابلاغ آئین‌نامه اجرایی قانون متناسب‌سازی برنامه هفتم پیشرفت و صدور احکام آن، ماهانه مبلغ یک میلیون تومان به هر یک از بازنشستگان عزیز کشوری به صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ پرداخت شد.

بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد، این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

افتتاح بیش از ۱۱۰۰ مسکن ملی در قزوین

افتتاح بیش از ۱۱۰۰ مسکن ملی در قزوین

در مراسمی با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در ششم تیر برگزار شد، ۱۱۹۳ واحد مسکن ملی در شهرهای اقبالیه (سلطان‌آباد)، بیدستان، تاکستان و مهرگان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی احداث یک هزار کلاس درس خیرساز در اصفهان کلید خورد

عملیات اجرایی احداث یک هزار کلاس درس خیرساز در اصفهان کلید خورد

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه موتور عدالت آموزشی با خیران مدرسه‌ساز اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: عملیات ساخت هزار کلاس درس خیرساز در استان اصفهان از هفتم تیر آغاز خواهد شد.

وی پیرامون اینکه عملیات اجرایی پروژه عظیم و ارزشمند احداث ۱۰۰۰ کلاس درس خیرساز در اصفهان به دست خیران مدرسه‌ساز در استان اصفهان کلید خواهد خورد، افزود: ۶۰ مدرسه شش کلاسه نیز که طی تفاهم‌نامه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، مجمع خیران مدرسه‌ساز ساخته خواهد شد نیز جزئی از عملیات احداث هزار کلاس درس است و هم‌زمان با آغاز این طرح کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این برنامه به صورت متمرکز و نمادین در یکی از مدارس استان آغاز خواهد شد و مراسم کلنگ‌زنی هم‌زمان در نواحی و مناطق چهل‌ویک‌گانه اصفهان نیز اجرایی خواهد شد.

ابراهیمی پیرامون اینکه ساخت مدرسه ویژگی خاصی دارد، افزود: در مدرسه انسان ساخته می‌شود، بنابراین هم بنای مدرسه و هم کار مدرسه خیر است، مدرسه ساختن در میان ساخت تمام بناها خاص است؛ تکریم از واژه خیر و خیراندیشی است؛ واژه‌ای که در کنار معنی لغوی خود، فرهنگ، آموزه‌ای دینی و اخلاقی است و بسیاری از واژگان ادبیات و فرهنگ را در دل خود جای داده است.

کد خبر 766727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.