آماده‌باش مدیریت بحران در گیلان در پی هشدار قرمز هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی از سوی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و وزش باد از امشب تا فردا (پنجشنبه)، در گیلان، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، تیم‌های امدادی و جمعیت هلال احمر در سطح استان در آماده‌باش کامل هستند.

محمدرضا حق‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: با صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و وزش باد در گیلان از امشب تا فردا پنجشنبه بلافاصله ساعت ۱۳ ظهر امروز جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران را به ریاست استاندار گیلان و همه اعضای ستاد بحران برگزار کردیم و فرمانداران شهرستان‌ها نیز به صورت وبینار در جلسه حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به اینکه در بارندگی‌ها حوادث احتمالی بیشتر در شب رخ می‌دهد، بنابراین همه دستگاه‌ها از امشب تا تا فردا در بیدارباش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارش باران امروز و فردا در گیلان ادامه دارد، از این‌رو کلیه فرمانداران، بخشداران، دهیاران، تیم‌های امدادی و جمعیت هلال احمر با تجهیزات و امکانات لازم در سطح استان در آماده‌باش کامل هستند.

حق بین تصریح کرد: مطابق هشدار سطح قرمز هواشناسی صادر شده، طی این مدت بارش شدید تا خیلی شدید باران و وزش باد شدید تا خیلی شدید، رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی شده است، بنابراین به منظور جلوگیری وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران در کنار رودخانه‌ها و کانال‌های آب اتراق نکنند و گردشگران نیز از سکونت در خانه‌های استیجاری که در حریم رودخانه‌ها قرار دارد، خودداری کنند.

کد خبر 766613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.